Son yazılan blog içerikleri.
Geleceğin trendleri. Küresel gündem. Yerel dinamikler. Dijital dünya bileşenleri. Pazarlama teknikleri. Ve çok daha fazlası.
Kariyerinizdeki Asistan: ChatGPT Nedir?
Günümüzün iş dünyasında, yapay zeka teknolojilerinin kullanımı giderek artmaktadır. Bu teknolojiler, özellikle ekiplerin çalışmalarını destekleyen ve proje yönetimi sağlayan yazılımları kullanan şirketlerde daha verimli iş süreçleri sağlamak için büyük bir potansiyele sahiptir.[...]
Kariyerinizdeki Asistan: ChatGPT Nedir?
Günümüzün iş dünyasında, yapay zeka teknolojilerinin kullanımı giderek artmaktadır. Bu teknolojiler, özellikle ekiplerin çalışmalarını destekleyen ve proje yönetimi sağlayan yazılımları kullanan şirketlerde daha verimli iş süreçleri sağlamak için büyük bir potansiyele sahiptir.[...]
9 Maddede SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır sorusunun cevabını merak ediyorsanız doğru adrestesiniz! SEO uyumlu makale yazmak demek, tamamen kopyadan arınmış organik bir içerik üretmek demektir.Uzun vadede olumlu yansımalar getirmesi[...]
Responsive (Duyarlı) Web Tasarımı Nedir?
Responsive tasarım nedir, son yıllarda teknoloji ile ilgilenenlerin en sık sorduğu sorulardan birisidir. Özellikle e-ticaret genelinde oldukça önemli olan responsive yani duyarlı web tasarımı, web sitesinin tüm platformlarda aynı işleve[...]
Tipografi Ne Demek? Grafik Tasarımda Renk ve Tipografi
Tipografi ne demek sorusu son zamanların en popüler sorularından biri olmuştur hiç şüphesiz. Aslında her birimiz, doğduğumuz günden bu yana fark etmeden yaşamımızı renklerin ve tipografi gibi çeşitli tasarımsal ögelerin etkisi altında [...]
Google Faydalı İçerik Güncellemesi Nedir?
Ağustos ayının sonlarında duyurulan Google Helpful Content Update, Türkçe ismi ile Faydalı İçerik Güncellemesi, 2011 yılının Mayıs ayında yayınlanan Panda Algoritma’dan itibaren gelen en [...]
Algospeak Nedir?
Dijital Okur-Yazar Olmak ve Güncel İletişim Dilini Anlamak Marka Stratejisine Nasıl Katkı Sağlar?Dijital çağa geçiş ile birlikte medyanın hemen hemen tüm kültürel ürünleri dijitale aktarılmıştır ve aktarım hızla devam etmektedir. [...]
Google Merchant (Google Alışveriş) Nedir, Ne İşe Yarar?
Google Merchant diğer bir anlamı ile Google Alışveriş, Google üzerinden alışveriş ile uğraşan kullanıcılara kolaylık sağlamak üzere geliştirilmiştir. Mağaza ürün paylaşımlarının Google’a sunulması ile [...]
Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking) Nedir?
Tasarım odaklı düşünme (design thinking) bir problem çözme felsefesidir ve bu metodoloji dünyada birçok şirket, üniversite ve hatta sivil toplum kuruluşları tarafından kullanılan bir yöntemdir. [...]
Influencer Pazarlamanın Olağanüstü Yükselişi!
2016'dan bu yana yalnızca Google'da 'Influencer pazarlama' ifadesi için yapılan aramalarda %465'lik bir artış oldu. Açıkça görülüyor ki daha fazla insan kendisini Influencer pazarlama konusunda eğitmek ve bu alanda [...]
İçerik Oluştururken Faydalanabileceğiniz 16 Araç
Dijital pazarlama dünyasının en önemli ögelerinden bir tanesi de içeriktir. Bu doğrultuda, sizler de web siteniz için SEO uyumlu içerikler üreterek yüksek trafik edinebilir; çalışmalarınızı dijital pazarlama stratejileri ile destekleyerek [...]
İnternetin Yeni Çağı: Web 3.0
Günlük rutinimizin olmazsa olmazı olarak tanımladığımız internet olmasaydı ne yapardık? Nasıl vakit geçirirdik? Herkes hayatında bir kez bile olsa kendine bu soruları mutlaka sormuştur. Peki internet ortaya ilk [...]
Metaverse 101: Evrenler Evreni Hakkında Bilmeniz Gerekenler
İnternetin bir sonraki aşaması, evrenler evreni Metaverse İle tanışmamız 29 Ekim 2021’de Mark Zuckerberg’in açıklamasıyla oldu. Aslında ilk metaverse terimi bundan çok daha önce 1992’de Neal Stephenson [...]
Dijital Pazarlama Yolculuğunuzda Yanınıza Almanız Gerekenler
Dijital dünyada uzun soluklu ve başarılı bir yapı inşa etmek için nerden başlanması gerektiğine karar veremiyor olabilirsiniz. Bu noktada, kısa vadeden daha uzun vadeli hedeflerinize ulaşmak için çizilen yollardan hangisini [...]
Markanızı Google’da İlk Sayfaya Taşıyacak 10 Adım
Google’da üst sıralara çıkma yöntemleri, bir web sitesinin arama motorlarındaki pozisyonunu yükseltmeye yönelik çalışamalar yapan kişiler tarafından merak edilen en önemli konulardan birini oluşturuyor. [...]
2022 Grafik Tasarım Trendleri
Grafik tasarım dünyasında tasarım anlayışının düzenli olarak değiştiğini ve bazen bunlara ayak uydurmanın zor olduğunu biliyoruz. 2022’de grafik tasarım trendleri her zaman olduğu gibi değişiyor ve büyük bir dönüşüm başlıyor. [...]
Kodlama Bilmeden Web Sitesi Kurabileceğiniz 5 Uygulama
Kişisel web sitesi kurmak veya işletmeniz için bir e-ticaret sitesi kurup ürünlerinizi daha çok insana göstermek istiyor fakat kodlama bilmiyorsanız endişelenmenize gerek yok. Aslında bu konuda size yardımcı olacak birbirinden farklı uygulamalar mevcut. Peki söz konusu uygulamalar nelerdir? [...]
Google Analytics 4 Etkinlik Yönetimi
Dijital Pazarlama dünyasında heyecan yaratan yeni Google Analytics 4 (GA4), bazı özellikleri ile Universal Analytics’ten ayrılıyor. Universal Analytics’te web sitesine girdiğinizde oturumunuzu başlattıktan sonra herhangi bir sayfaya girebilir ya da herhangi bir etkinliği tetikleyebilirsiniz. [...]
Reklam Verenin Dostu Gerilla Pazarlama Nedir? Örnekleri Nelerdir?
Hayatımızın her alanında aktif bir rol oynayan reklamların belki de en dikkat çekici ve zekice planlanması gereken türü Gerilla Pazarlama olarak karşımıza çıkar. Peki orijinal adıyla “Guerilla Marketing” olan [...]
Siyasi İletişim Nedir? Sosyal Medyada Siyasi İletişim
Siyasi iletişim nedir sorusunu, bir siyasi görüşün kamuoyunun güvenini ve desteğini kazanmak ve bir bakıma iktidar olabilmek için sürdürdüğü reklam, propaganda ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin tümü olarak yanıtlayabiliriz. [...]
Google Analytics’e Alternatif 20 Araç (İnceleme)
SEO uzmanları, performans pazarlama uzmanları, sosyal medyacılar, kısacası yolu website performansını ölçmekten geçen hemen herkes Google Analytics’i kullanmıştır diye düşünüyorum. Ücretsiz ve gayet faydalı bir analiz aracı olmasına karşın Google Analytics [...]
Linkedin Reklamlarına Dair Nokta Atışı Öneriler
Seçmeniz gereken reklam objektifinden kreatif fikirlerine, Linkedin reklamlarınızı geliştirip bir adım öteye taşımanız için güçlü ipuçlarını sıraladık. Sözü uzatmadan önerilerimize geçelim. Linkedin, diğer mecralarda da olduğu gibi gerçek görsellerin ön plana [...]
NFT Nedir? Markaların NFT Projelerini Keşfediyoruz!
Kripto paralar, sanal ile iç içe geçen gerçek hayatlar ve hızına yetişemediğimiz dijital yeniliklere bir yenisi daha eklendi. Son zamanlarda büyük markalar ve isimlerin de pazarlama faaliyetleriyle adından sık sık bahsettiği Non-Fungible Token yani NFT! Peki tam olarak [...]
Flatart’tan Yeni Başarı: 2022 Google Premier İş Ortaklığı
Dijital Pazarlama Ajansı Flatart olarak, Google Partners programında sergilediğimiz yüksek performans sonucu Google ile her yıl devam eden iş ortaklığımızı bir adım ileriye taşıdık ve 2022 Google Premier Partner [...]
Kapsamlı Kılavuz: Tüm Yönleriyle Performans Pazarlama
Geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine performansa dayalı pazarlama çalışmalarının ölçülebilir olması nedeniyle performans pazarlama kavramı, çağımızın yükselen trendlerinden biri olarak ön plana çıkıyor. [...]
Flatart Markalarının 2021 Yılında En Çok Tıklanan Blog İçerikleri
Dijital Pazarlama Ajansı Flatart, SEO ve içerik üretimi hizmeti ile 2021 yılında da iş birliği içerisinde olduğu tüm markaları geniş kitlelere ulaştıracak yaratıcı, özgün ve faydalı içerikler oluşturmaya devam etti[...]
Maksimum Trafik İçin En Güncel SEO Teknikleri
SEO teknikleri için, Google güncellendikçe kendini yenileyen ve yeni fikirler doğuran bir alan diyebiliriz. Search engine optimization veya Türkçe adı ile arama motoru optimizasyonu, e-ticaret ile uğraşanların, web sitesi sahibi olanların mutlaka üzerinde durması gereken bir konu [...]
A’dan Z’ye İçerik Pazarlama
Dijital teknolojilerin hayatın birçok alanına dahil olması ile birlikte içerik pazarlama kavramını önemli bir konuma yükselttiğini söylemek mümkün. Peki markaların istedikleri hedef kitleye çok daha kısa sürede ve etkili bir şekilde ulaşabilmesini [...]
Mobil Pazarlama Nedir?
Amerikan Mobil Pazarlama Birliği’nin yaptığı mobil pazarlama tanıma göre; kullanıcıların herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile etkileşimli olarak, ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlayan, tüm uygulamalara verilen addır. Pazarlama yöntemi ve devamındaki gelişmelere ek değişimler, farklı pazarlama stratejilerine imkân oluşturuyor. Gelişen teknolojiden doğan, yeni pazarlama alanları bu gelişmeler beraberinde ortaya çıkmış [...]
Flatart Markalarının Ekim Ayında Yayınlanan İçerikleri
Dijital Pazarlama Ajansı Flatart, birlikte çalıştığı markaların potansiyel müşterilerine ulaşmayı hedeflediği SEO ve içerik üretimi hizmetinin sonucu olarak arama motorlarındaki dönüşüm performanslarını arttırmanın yanı sıra uzman SEO ve içerik ekibi tarafından hazırlanan fark yaratan blog içeriyle marka algısını güçlendirmeyi sağlıyor. Markaların dönemsel ihtiyaçlarının ve kullanıcı eğilimlerinin analiz edilmesi sonucu her biri özenle hazırlanan ve Ekim [...]
Flatart Markalarının Eylül Ayında Yayınlanan İçerikleri
Uzman ekibi ile bünyesindeki markaların dijital performansını en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen, dijital pazarlama ajansı Flatart’ın sağladığı hizmetler içerisinde bulunan SEO ve içerik üretim hizmeti, dönüşüm bazında en belirleyici faktörlerden. Flatart’ın SEO & içerik ekibinin kullanıcı yönelimlerini, dönemsel trendleri ve ihtiyaçları analiz ederek hazırladığı blog içerikleri, markaların potansiyel müşterilerini dönüştürmesini ve daha fazla kitleye ulaşmasını [...]
Markaların TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalı?
Dünya çapında 2 Milyar indirmeye ulaşan, 35 Milyon kişiyi aşkın Türk kullanıcısı olan TikTok, Covid-19 gündeminden dolayı evde kalan kullanıcıların kullandığı en popüler uygulamalar arasına girmiş bulunuyor. Uygulamanın yaptığı bu sükseyi değerlendirmek, markaların TikTok Pazarlaması aksiyonları açısından önem taşıyor. TikTok yetkilileri, Türkiye’de 8-9 Milyon arasında olan aktif kullanıcı sayısının, karantina döneminde %30 artmış olduğunu bildirdi. [...]
Flatart Markalarının Ağustos Ayında Yayınlanan İçerikleri
Dijital pazarlama ajansı Flatart‘ın, sunduğu hizmetler içerisinde bulunan SEO ve içerik üretimi ile markaların arama motorlarında daha fazla görünürlük kazanmasını sağlayarak satışlarını ve dönüşümlerini artırmayı sağlıyor. Flatart SEO ve içerik ekibinin potansiyel müşteri ve kullanıcıların dönemsel ihtiyaçlarını, yönelimlerini analiz ederek özenle hazırladığı ve Ağustos 2020’de yayınlanan blog içeriklerini aşağıda marka özelinde inceleyebilirsiniz. Arcadium Alışveriş Merkezi [...]
Flatart Markalarının Temmuz Ayında Yayınlanan İçerikleri
Dijital Pazarlama Ajansı Flatart’ın sağladığı hizmetler arasında bulunan SEO ve içerik üretimi ile markalar daha geniş kitlelere ulaşıyor. Trafik edinen markaların potansiyel müşterilerine ulaşarak dönüşüm oranlarını artırmaları sağlanıyor ve aynı zamanda kullanıcılara yararlı içerikler sunularak marka algısı güçlü bir konuma getiriliyor. Kullanıcıların eğilimleri ve dönemsel ihtiyaçları baz alınarak Flatart SEO ve içerik ekibinin Temmuz 2020’de [...]
Flatart Markalarının Haziran Ayında Yayınlanan İçerikleri
Dijital Pazarlama Ajansı Flatart’ın hizmet kalemleri içerisinde bulunan SEO ve içerik üretimi hizmeti; markaların geniş kitlelere ulaşmasını, potansiyel müşterilerin dönüşüme teşvik edilmelerini ve kullanıcılara faydalı içerikler sunarak marka algısını güçlendirmeyi sağlıyor. Flatart SEO & içerik ekibinin kullanıcı eğilimleri ve dönemsel ihtiyaçları analiz ederek hazırladığı ve Haziran 2020’de yayınlanan tüm içerikleri ise aşağıda marka özelinde bulabilmeniz [...]
Disiplinlerarası Tasarım Nedir?
Disiplin kelimesi; Latince öğretmek ve terbiye etmek anlamına gelen discipulus kelimesinden gelmiştir. Disiplinlerarası tasarım; benzer veya birbirinden ayrılan, farklı disiplin ve yaklaşımları ele almaktadır. Bir başka anlatımla yeni bir bilgi ve problemin sonucuna ulaşmayı amaçlayan disiplinler, birbiri ile iletişime geçerek ortadaki sınırları kaldırır. Kendi içerisinde işbirliği yapmanın bir yolunu bulur. Düşünce ve düşünüleni gerçekleştirme kapısını [...]
Değişen Dijital Pazarlama Algısı
Geçtiğimiz 10 yıla bakacak olursak; “dijital pazarlama” kavramının bile altını doğru şekilde dolduramıyorken, Dijital pazarlama algısının böylesi bir değişim geçireceğini asla kestiremezdik. Gelişen teknolojilerin ve terimlerin dünyamıza girmesi ile birlikte yaşanan değişimler elbette ki pazara da pazarlamaya da bambaşka bir bakış açısı kazandırdı. Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci her geçen gün daha da artıyor [...]
Koronavirüs Perspektifinden Dijital Pazarlama
İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi. Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında [...]
Dijital Kimlik Yönetimi: Markanızın Varlığını Dijitale Taşıyın!
Dijital dünyanın hayatımıza bu kadar işlediği bir dönemde hedef kitlenize ulaşmanın en pratik ve etkili yolu tabii ki dijitalden geçiyor. Dijital dünyanın avantajlarını en efektif şekilde kullanmak için ise kullanıcıların günlük zaman geçirme oranları bi hayli yüksek olan sosyal medya kanallarına entegre olmak gerekiyor. Bunu başardıktan sonra artık markanızın dijital kimlik yönetimini yapabildiğinizi rahatlıkla söyleyebilirsiniz. [...]
Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nasıl Olmalı?
Yeni medya olarak da anılan sosyal medyayı hepimizin de dahil olduğu dijital bir dünya şeklinde tanımlayabiliriz. Başta Facebook, Instagram, Twitter, YouTube olmak üzere farklı birçok kanalın genel adı olan sosyal medya, girişte yaptığım tanımdan da anlaşılacağı gibi internet kullanıcılarının sosyalleşebilmesi için önemli bir imkan yaratıyor. Sosyal medya içerik yönetimi ise bu kanallarda hesabı bulunan kullanıcıların [...]
E-Mail Doğrulama Nedir, Nasıl Yapılır?
Modern dünyanın bize sunduğu en önemli iletişim araçlarından biri olan E- Mail, diğer insanlarla kişisel gerçek dünyadaki varlığımıza bağlantı kurmadan iletişime geçmemizi sağlayan muhteşem bir teknolojidir. Bu sayede daha fazla insan hem kendi verilerini koruyup hem de bütün dünya ile iletişim halinde olabilmektedir. Böylesine geniş bir iletişim ağı şirketlere büyük bir pazarlama dünyasının kapılarını açmaktadır. [...]
Podcast Yayınlamak İçin Tek İhtiyacınız Motivasyon
Sizde Podcast yayınlamak ister miydiniz? Podcast yayınlamak için en önemli ihtiyacınız motivasyon! Eğlenceli görünüyor diye hevesleniyoruz. “Ne kadar kolay!”, “Ne var ki bu işi yapmakta!”, “Bende keşke bu işi yapsaydım!” diye düşüyoruz. “Yaptıkları nedir?”, “Podcast yayıncılığı için ihtiyaçlarım neler?”, “Nasıl yayın yapıyorlar”, “Nasıl para kazanıyorlar?”, “Podcast yayıncılığı bir meslek mi?” madem hayal ettik okuyalım ve [...]
Off-Page SEO Hakkında Bilmeniz Gereken Temel Şeyler
Akıllı içerik yazarları ve dijital pazarlama uzmanları olarak SEO yapmaya başlarken ilk adımımız on-page SEO, yani sayfa içi SEO’su olur. Ancak burada bitirmemeliyiz. Çünkü Google’ın önem verdiği belirleyiciler genellikle websitesinden bağımsız olan çalışmalardır. Off-page SEO, tam da bu noktada iş planımıza girmektedir. Başkalarının sitemiz hakkında düşündüğü olumlu şeyleri Google’a göstererek arama motorlarında sıralamamızı yükseltme çabamızı [...]
Framework Nedir?
Hadi ilk olarak Framework‘ ün türkçe karşılığı nedir ona bakalım. İngilizce’den çevirdiğimizde; yazılım iskeleti, yazılım çerçevesi veya yazılım çatısı gibi anlamlar ile karşımıza çıkmaktadır. Yani kısaca bizim kodlamamızın, kodlamasını yapacağımız sistemin iskeletidir. Tüm yapı bu sistem üzerine kurulmaktadır. İnternette araştırıldığında geliştiriciler tarafından hazırlanmış; yüzlerce hatta binlerce framework bulmak mümkündür. Son zamanlarda yaygın olarak; MVC Frameworkler [...]
Instagram Keşfet Bölümü Hakkında Merak Edilenler
Artık hepimizin elinde birer akıllı telefon ve hepimize ait birçok sosyal medya hesabı var. En çok içerik tüketilen sosyal medya kanallarından biri olan Instagram da popülaritesini daha uzun bir süre sürdüreceğe benziyor. Sıradan hayatlar süren bizlerin ilgi çeken sosyal medya paylaşımları yaparak deyim yerindeyse bir gecede ünlü olduğunun göstergelerinden biri olan Instagram Keşfet bölümüne çıkması [...]
Dijital Algı Yönetimi Gücü ve Online İtibar
Algı yönetimi uzun yıllardır hayatımızda olan bir kavram olmasına rağmen, dijitalleşen çağ ile birlikte kendi içerisinde yepyeni boyutlar kazandı. Kitlelere ulaşma süresinin ışık hızını geçtiği bu dönemde; dijital varlıkları nasıl kullanacağını biliyor olmak, hem kişileri hem de markaları bir adım öne çıkarmanın temel kuralı haline geldi. Algı yönetimi dendiğinde aklımızda “bir şeyi toparlama durumu” gibi [...]
Evergreen İçerik Nedir? Zamansız İçerikler Nasıl Hazırlanır?
Kelime anlamı “hep yeşil kalan” olan evergreen içerik kavramı, içerik pazarlama dünyasına hakim olanlara garip gelmese de diğer herkes için bir içerik türü olarak başlangıçta anlamsız durabilir. Dolayısıyla şu anda evergreen içerik nedir sorusu da zihinlerde yankılanıyor olabilir. Fakat hem dijital içerik üreticiliğine önem veren markalar hem de içerik üreticileri için kritik bir önem taşıyan [...]