Genel

Kapsamlı Kılavuz: Tüm Yönleriyle Performans Pazarlama

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine performansa dayalı pazarlama çalışmalarının ölçülebilir olması nedeniyle performans pazarlama kavramı, çağımızın yükselen trendlerinden biri olarak ön plana çıkıyor. [...]

Aysima Bakırcılar

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine performansa dayalı pazarlama çalışmalarının ölçülebilir olması nedeniyle performans pazarlama kavramı, çağımızın yükselen trendlerinden biri olarak ön plana çıkıyor. Performans pazarlamayı reklamverenler için cazibeli kılan en önemli özelliği ise hiç şüphesiz, pazarlama maliyetlerinin yalnızca performansa dayalı olması ve başarılı bir çalışma ile yüksek dönüşümler elde edilebilmesi.

Peki ama markalar için kâr getirisi oldukça yüksek olduğu bilinen performans pazarlama nedir? Performans pazarlamanın markalara sağladığı avantajlar neler olabilir? Performansa dayalı pazarlama çalışmalarında kullanılan reklam kanalları nelerdir? Performans pazarlamaya dair bilmeniz gereken tüm bu soruları, içeriğimizde sizler için yanıtladık.

Performans Pazarlama Nedir?

Performans Pazarlama Nedir?

Milenyum çağı ile birlikte devinim hızı giderek artan teknoloji süreci, tüketici alışkanlıklarını değiştirmiş ve dijital pazarlamanın yükselen bir değer olarak pek çok farklı sektörde tercih edilir olmasına yol açmıştır.

Performansa dayalı pazarlama, adından da anlaşılacağı üzere veriye ve performansa dayalı bir pazarlama tekniğidir. Reklamverenlerin pazarlama için ayırmış olduğu bütçe, performans pazarlama çalışmaları ile elde edilen verilerin analiz edilmesi ve anlamlandırılması yoluyla en verimli şekilde kullanılabilmektedir.

Bu yönüyle performans pazarlamanın, yatırım getirisine odaklanan markaları mutlu eden bir pazarlama yöntemi olduğunu söylemek de mümkün. Performans pazarlama kampanyaları, elde edilen verilerin doğru yorumlanması ile birlikte; istenildiği gibi optimize edilebilmektedir.

Performans Pazarlama

Geleneksel reklam çalışmalarının aksine performans pazarlamada reklamverenler yalnızca aldıkları tıklama, görüntüleme ve dönüşümler için ödeme yapmaktadırlar. Yani daha ayrıntılı bir biçimde ele alacak olursak, performans pazarlama çalışmalarında reklamlar için ödenen ücret miktarı değişiklik gösterebilmektedir.

Bir reklam için ödenen maliyet; reklamın görüntülenme sıklığına, tıklanma sayısına ya da dönüşüm miktarına bağlıdır.

Hedef kitlenin doğru belirlenmesi, verilen açık artırma teklifi, reklamların kalite puanı ve elde edilen dönüşüm oranı, performans pazarlamada başarı grafiğini oluşturan temel faktörler arasında yer almaktadır.

Performans Pazarlamanın 5 Avantajı

Performans Pazarlama Nedir?

Reklamverenler için performans pazarlamanın en önemli artılarını aşağıdaki gibi sıralamak mümkün:

1. Performansa dayalı pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine dijital platformlarda yapılan tüm çalışmaların ölçümlenebilir olmasını sağlar. Yapılan reklam yatırımlarından elde edilen dönüşümleri anlık olarak incelemek ve analiz etmek mümkündür.

2. Verilere dayalı olarak değerlendirilebilir ve raporlanabilir olması ise performans pazarlamasının bir başka artısıdır.

3. Performans pazarlama, markaların hedefledikleri kitle ile doğru zamanda ve doğru kanallar üzerinden bağ kurmasına yardımcı olan bir metoddur.

4. Performans pazarlamada verilerin etkin bir şekilde ölçümlenebilir olması, bütçe yönetimini de mümkün kılar. Bu yönüyle performansa dayalı pazarlama, risk oranının düşük tutulduğu bir pazarlama türüdür. Verilerin gerçek zamanlı olarak takibinin yapılabilmesi, hızlı aksiyon alınabilmesini sağlar.

5. Performans pazarlama ROI odaklı bir pazarlama metodudur. Yani yapılan performans pazarlama çalışmalarının sonucunda yalnızca görüntülenen, tıklanan veya satışa dönüşen reklamlar için ödeme yapılır. Böylelikle yatırım getirisi artırılabilir.

Performans Pazarlama Teknikleri

Performans Pazarlama Teknikleri

Performans pazarlama, reklam verenlerin ihtiyaçları ve bütçeleri doğrultusunda farklı yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Bunları aşağıdaki gibi sıralamak mümkün:

1.Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization/SEO)

Search engine optimization ya da Türkçe ifadesi ile arama motoru optimizasyonu, arama motorlarında yapılan aramalarda, pazarlanan ürün ya da hizmetin; organik yollarla doğru kişilere daha üst sıralarda listelenmesi için yapılan çalışmaları kapsar. SEO çalışmaları, site içi SEO ve site dışı SEO olmak üzere iki farklı kategoriye ayrılır.

2.Arama Motoru Pazarlaması (Search Engine Marketing/SEM)

Arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak adına, arama motorları üzerinde gerçekleştirilen ücretli reklam çalışmaları arama motoru pazarlaması olarak tanımlanabilir. SEM, performansa dayalı pazarlamanın en önemli teknikleri arasında yer alır.

3.Görüntülü Reklam Ağı (Google Display Network/GDN)

Google display network ya da görüntülü reklam ağı, Google’ın YouTube, Gmail, Google Finance gibi reklam destekli hizmetleri aracılığıyla markaların potansiyel müşterilerine çok daha hızlı ve etkin bir yolla ulaşmasına yardımcı olan bir performans pazarlama tekniğidir.

4.Sosyal Ağ Reklamcılığı (Social Network Advertising)

Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Tiktok gibi sosyal medya platformlarının reklam araçları ile oluşturulan reklam kampanyaları, sosyal medya reklamları olarak tanımlanabilir.

En çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından biri olan Tiktok pazarlamasına dair merak ettiklerinizi, Markaların Tiktok Pazarlaması Nasıl Olmalı? başlıklı içerikten öğrenebilirsiniz.

Performans Pazarlama Teknikleri

5. Yeniden Pazarlama/Hedefleme (Remarketing/Retargeting)

Bir web sitesini ziyaret eden kişilere ait oturum bilgileri, çerezler adı verilen küçük dosyalarda saklanır. Bir performans pazarlama tekniği olan yeniden pazarlama ise bu kişiler tarafından ziyaret edilen farklı web sitelerinde de, ilgili markanın reklamlarının gösterilmesi için yapılan hedef odaklı çalışmalardır.

Remarketing çalışmaları, marka sadakatinin oluşturulmasında ve marka bilinirliğinin artırılmasında önemli bir yere sahiptir.

6. Kullanıcı Deneyimi Pazarlaması (User Experience/UX)

Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların, satın alma sürecindeki deneyimlerini iyileştirmek adına yapılan çalışmaların tümü kullanıcı deneyimi pazarlaması olarak tanımlanabilir. Yüksek dönüşüm getirecek kullanıcı dostu web sitelerinin tasarlanması, performans pazarlama çalışmalarının başarıya ulaşmasında etkilidir.

7. Programatik Satın Alma (Real Time Bidding/RTB)

Programatik Reklamcılık, reklam verenlerin doğru hedef kitleye ulaşmalarını ve gerçek zamanlı olarak satın alma yapmalarını sağlayan bir reklam modelidir. Programatik satın almada elde edilen gerçek zamanlı veriler, dijital kampanyaların otomatik olarak optimize edilmesine yardımcı olur.

8. Satış Ortaklığı (Affiliate)

Performans pazarlama ekosisteminin en önemli parçalarından biri olan satış ortaklığı, satış başına komisyon elde edilen bir pazarlama yöntemidir. Dijital dünyanın yeni aktörleri influencerlar ya da bloggerlarla yapılan satış ortaklığı modelinde, ilgili kişi ile sosyal medya kanalları üzerinden ürün ya da hizmetin linkini paylaşması konusunda anlaşma yapılır.

Sonuç olarak anlaşma yapılan kişi, paylaştığı linkten satın alınan her ürün için markadan komisyon alır.

9. Doğal Reklamcılık (Native Advertising)

Çok uzun yıllardan beri dijital pazarlamanın bir metodu olarak farklı dijital platformlar üzerinde kullanılan doğal reklamcılık, bir ürün ya da hizmetin tüketicilere doğal yollarla satılması için reklam çalışmalarıdır.

Performans Pazarlama Teknikleri

Ölçülebilir veriye dayalı olan performans pazarlama tekniklerine dair bilmeniz gerekenleri sıraladık. Umuyoruz ki içeriğimizde sizlerle paylaştıklarımız, performans pazarlama çalışmalarına başlama noktasında sizlere yol gösterici olur.

Öte yandan markanızı büyütecek, ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize doğru yollarla ulaştıracak çalışmalara ihtiyaç duyuyorsanız 360° dijital pazarlama hizmeti sunan Flatart ile iletişime geçebilirsiniz

Bunlar da ilginiz çekebilir:

YAZARAysima Bakırcılar