Genel

A’dan Z’ye İçerik Pazarlama

Dijital teknolojilerin hayatın birçok alanına dahil olması ile birlikte içerik pazarlama kavramını önemli bir konuma yükselttiğini söylemek mümkün. Peki markaların istedikleri hedef kitleye çok daha kısa sürede ve etkili bir şekilde ulaşabilmesini [...]

Aysima Bakırcılar

Dijital teknolojilerin hayatın birçok alanına dahil olması ile birlikte içerik pazarlama kavramını önemli bir konuma yükselttiğini söylemek mümkün. Peki markaların istedikleri hedef kitleye çok daha kısa sürede ve etkili bir şekilde ulaşabilmesini sağlayan bu kavram tam olarak neyi ifade ediyor ve markalara ne gibi avantajlar sağlıyor?

dog is surfing on the net

Varlığını dijital dünyaya taşıyan ve burada iz bırakmak isteyen kurumsal markalar için de, birlikte çalıştığı markaları daha ileriye taşımak ya da kendi markasını yaratmak isteyen kullanıcılar için de içerik pazarlama oldukça kritik. İçerik pazarlamadan en doğru ve etkili şekilde yararlanabilmek için de bu yükselen yaklaşımın tüm yönlerine hakim olmak büyük önem taşıyor.

Tüm Yönleriyle İçerik Pazarlama Nedir?

Tüm Yönleriyle İçerik Pazarlama

Kullanıcı odaklı tüm kanallarda yükselişe geçerek geleneksel pazarlamanın yerini alan dijital pazarlama, daha fazla kişiye ulaşmak isteyenleri de yeni bir arayışa sürüklüyor. İçerik pazarlama ise bu amaçla ortaya çıkan kavramlar arasında.

İçerik pazarlamayı, markaların hedef kitlesine ulaşabilmek için kullanıcıların ilgisini çekebilecek içeriklerin oluşturulmasına dayanan bir tür pazarlama yaklaşımı olarak tanımlayabiliriz.

Yapılan çalışmalar; web sitesi bloglarını, e-kitap ve dergi yayınlarını, online haberleri, fotoğraf ve video gönderilerini içerebilir.

İçerik pazarlama çalışmalarında dikkate alınacak en temel nokta ise oluşturulan içeriğin kullanıcıya gerçek anlamda “değer” katması ve “fayda” sağlaması gerektiği.

Bu doğrultuda, yaptığınız SEO odaklı içerik pazarlama çalışmalarının başarıya ulaşmasını sağlayabilir, markanız ve hedef kitleniz arasında kurduğunuz köprü ile marka sadakati oluşturabilirsiniz.

Başarılı bir içerik pazarlama çalışması hangi kalemlerden oluşmalıdır? Bu sorunun yanıtını doğru bilmek, elde etmek istediğiniz başarıya çok daha kısa bir sürede ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İçerik Pazarlama Çalışmanızı Başarıya Götürecek 5 Kriter

clapping applause

Yeni medya ekosisteminde, planladığınız içerik pazarlama stratejisinin başarılı olması için mutlaka bazı temel noktaları içermesi gerekiyor. Peki bunlar neler?

1.Strateji Planı

Çalışmalarınızın başarıya ulaşması için öncelikli olarak bir strateji planı oluşturmanız gerekiyor. Bunun için de hedef kitlenizi en doğru şekilde analiz etmeli ve hangi kanallardan, hangi içeriklerle onlara dokunabileceğinize karar vermelisiniz.

Örneğin blog sayfanızda yazdığınız içeriklerin SEO kurallarına uygun olarak hazırlanmış olması, hedef kitlenizin beklentilerini karşılaması, okunur; anlaşılır olması ve okuyucularınızı eyleme geçirebilmesi, oluşturduğunuz strateji planının başarılı olduğunu gösterir.

2.Kaliteli İçerik

Başarılı bir içerik pazarlamasının olmazsa olmazlarından biri de kullanıcılara fayda sağlayan ve güven veren, kaliteli içeriklerdir. Hedef kitlenizi belirledikten sonra onlara erişmek için seçtiğiniz içerikleri nasıl bir dil ile kurgulayıp sunacağınıza karar vermelisiniz.

Bu noktada içerik konularınızı kullanıcı eğilimlerini göz önünde bulundurarak oluşturabilirsiniz. Ek olarak, içeriğinizin zamansız olması ve her daim güncel kalması size uzun vadede önemli fayda sağlayacaktır.

3.Sosyal Medya Desteği

Elinde telefon tutan kadın

Oluşturduğunuz içerikleri, sosyal medya hesaplarınız ile destekleyebilirsiniz. Böylece farklı kanallardan pek çok kişi ile etkileşim kurabilir, içeriklerinizi doğrudan, daha fazla okuyucu ile bir araya getirebilirsiniz.

4.Ölçümleme ve Raporlama

İçerik faaliyetlerinize yön verecek ve stratejinizin başarılı olup olmadığını belirleyecek bir diğer önemli kriter ise ölçümleme ve raporlama. Yayınladığınız SEO uyumlu içerik türleri arasında hangisinin daha başarılı olduğunu anlamak için bu içeriklerin düzenli olarak takibini yapmanız gerekiyor.

Elde ettiğiniz veriler ışığında raporlamalar yaparak içeriklerinizin takibini yapabilir; böylece içerik stratejinize yön verebilirsiniz.

5.Devamlılık ve Tutarlılık

Çalışmalarınızın tutarlı olması ve devamlılık sağlaması, içerik stratejinizi başarıya ulaştıracak en temel nokta. Belirlemiş olduğunuz doğru stratejiyi sağladıktan sonra oluşturduğunuz içeriklerin doğru insanlara ulaşmaması ve başarılı olmaması için hiçbir neden yok!

Kaliteli İçerik Oluşturmanın Faydaları Nelerdir?

great job

Yaptığınız çalışmaların web sitenize ve hizmetlerinize sağlayacağı olumlu katkılar hakkında bilgi sahibi olmak, ilk adımı atma noktasında faydalı olacaktır.

Daha önce de belirtmiş olduğum gibi içerik pazarlamasının olmazsa olmazları arasında kullanıcılara değer katması yer alıyor.

Kaliteli içerik oluşturmak ise elbette zaman, emek ve maliyet getirir. Fakat kaliteli içeriklerle oluşturulmuş bir pazarlama stratejisi, günün sonunda bu iş için harcadığınız bütçeyi size geri kazandırır.

İçinde bulunduğumuz dönemin dijital pazarlama ile birlikte tüm insanlığa yepyeni alışkanlıklar getirdiği konusunda sanıyorum ki hemfikiriz. Pek çok platformda çeşitli reklamlara maruz kalabiliyoruz. Birçoğumuz alışmış olsak da kimi tüketiciler için bu durum rahatsız edici olabilir.

Elinde telefon tutan kadın

İşte tam da bu noktada iyi yönetilen bir strateji ile reklamlardan kaçan ya da reklamlarınızı kaçıran potansiyel müşterilerinize çok daha etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz.

İçeriğinizin kalitesi ve ulaştığı kitlenin büyüklüğü arasında önemli bir ilişki olduğunu her zaman göz önünde bulundurmalısınız. Bu sayede hedeflediğiniz kitleyi web sitenize çekebilir ve web trafiğinizde istenilen noktalara ulaşabilirsiniz. Sunduğunuz hizmete göre ziyaretçilerinizi rezervasyon ve satın alma işlemleri yapmaya ya da web sitenize kaydolmaya ikna edebilir, dönüşüm elde edebilirsiniz.

Son olarak web sitenizin içerik anlamında internet kullanıcılarına güven aşılaması, başarılı bir dijital pazarlama stratejisinin olmazsa olmazları arasında yer alır. Aktif olarak yürütülen bir içerik pazarlama çalışması ise bu güven bağının çok daha kısa sürede ve sağlam bir şekilde inşa edilmesine olanak tanır.

Bonus: İçerik Pazarlamasında Faydalı Olabilecek 3 Araç

google logo

Özenle hazırlanmış bir strateji planı ve doğru içerikler ile içerik pazarlamasında başarıya ulaşmak mümkün olsa da bu konuda zamana ihtiyacınız olduğunu unutmamak gerekiyor. Sizi bekleyen bu süreçte çeşitli araçlar sayesinde daha verimli sonuç elde etmeniz mümkün.

1.Ahrefs

Ahrefs, SEO uyumlu içerikler yazabilmek için kullanmak istediğiniz anahtar kelimeleri içerik yazarlarına gösteren son derece faydalı bir araç. Bunun yanı sıra ahrefs ile rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri kullanarak içerik oluşturduğunu, içeriklerinizin sıralamasını, takibini ve site denetimlerinizi gerçekleştirmeniz mümkün.

Ücretli bir araç olan Ahrefs sayesinde Google’da daha iyi bir sıralama almak için ihtiyacınız olan hemen her şey mevcut.

2.Google Trends

Bu konuda faydalı olabilecek bir diğer araç ise Google Trends. Google Trends sayesinde internet kullanıcılarının Google üzerinden en çok hangi konularda araştırma yaptığını görmeniz mümkün. Yıl bazında da aylık olarak da veri elde edebileceğiniz Google Trends herkes için ücretsiz

3.Canva

Canva da içerik pazarlama konusunda çalışanların en çok kullandığı araçlar arasında yer alıyor. İhtiyaç duyduğunuz ölçülerde görsel içerikler hazırlamanıza olanak tanıyan Canva sayesinde blog yazılarınız için kapak görselleri ya da içerik görselleri oluşturabilirsiniz.

Kullanımı son derece kolay bir araç olan Canva ile görsel hazırlama konusunda profesyonel olmasanız da harikalar yaratabilirsiniz!

YAZARAysima Bakırcılar