Genel

Siyasi İletişim Nedir? Sosyal Medyada Siyasi İletişim

Siyasi iletişim nedir sorusunu, bir siyasi görüşün kamuoyunun güvenini ve desteğini kazanmak ve bir bakıma iktidar olabilmek için sürdürdüğü reklam, propaganda ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin tümü olarak yanıtlayabiliriz. [...]

Sedef Karaman

Siyasi İletişim Nedir?

Siyasi iletişim nedir sorusunu, bir siyasi görüşün kamuoyunun güvenini ve desteğini kazanmak ve bir bakıma iktidar olabilmek için sürdürdüğü reklam, propaganda ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin tümü olarak yanıtlayabiliriz.

Geçmişte farklı aktörler ile ilerleyen siyasal iletişim, günümüzde siyasi partiler ve hükümet üyeleri ile ilerlemekte ve çeşitli yollarla kamuoyuna yansıtılmaktadır. Farklı kanallar aracılığı ile kamuoyuna ulaşan siyasi aktörlerin günümüzde en çok tercih ettiği iletişim kanalı ise hiç kuşkusuz sosyal medyadır.

Teknoloji çağının getirisi olarak yaygın internet kullanımı, Z kuşağının son dönemlerde siyaset üzerindeki etkisinin ve söz hakkının artmasıyla sosyal medya kullanımı, siyasi aktörler ve partiler için kaçınılmaz olmuştur. Sosyal ağlarla birlikte artık iletişim çift yönlü olarak ilerlemekte ve sosyal medya kanalları siyasi parti üyelerince aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Bu şekilde de siyasi partiler, kamuoyunun nabzını daha kolay bir şekilde tutabilmekte, kendilerine bu yönde bir faaliyet planı oluşturmaktadır.

Sosyal Medyada Siyasi İletişim

Sosyal Medyada Siyasi İletişim

Sosyal medya, son zamanlarda halk kanadında bir bağımlılık olarak görülse de sürekli göz önünde olan bir siyasetçi için sosyal medya kullanımı artık zorunluluk haline gelmiştir. Halka; özellikle de asıl hedef kitlesi olan gençlere hitap etmek isteyen bir siyasetçi tarafından aktif kullanılması gereken sosyal mecraların başında Instagram, Twitter ve son günlerde yükselişe geçen TikTok gelmektedir.

Siyasetle uğraşan kişiler, sözünü etmiş olduğumuz sosyal medya kanalları arasından kullanıcı gereksinimlerine ve ilgi alanlarına göre seçim yapmalıdır. Örneğin kısa metinli, dinamik ve güncel paylaşımlarda bulunmak isteyen kullanıcılar için Twitter tercih sebebi iken, uzun metinli paylaşımlar için Facebook daha uygun görülebilir.

küpler

Aynı şekilde görselliğin ön planda olduğu içerikler için Instagram tercih edilirken, video içerikleri için Youtube, TikTok gibi kanalları seçmek daha doğru olacaktır. Başarılı bir siyasi iletişim için sosyal medya kullanımında atlanmaması gereken bir başka nokta ise tercih edilen mecraların hedef kitle için de ulaşılabilir olmasıdır.

TikTok pazarlamasına dair merak ettiklerinizi, TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalı? başlıklı yazımızı okuyarak öğrenebilirsiniz.

Siyasi İletişimde İçerik Planı

Sosyal mecra kartları

Hedef kitlesi ve gereksinimleri için doğru kanalı tespit eden siyasi aktör için sonraki adım mecra ve kitleye uygun bir içerik planı çıkarmak ve içerik yönetimi yapmak olmalıdır. Siyasetçilerin, son zamanlarda hem başarılı hem de başarısız örneklerini gördüğümüz sosyal medya kullanımlarında, en önemli şeyin samimiyet, yaratıcılık ve sürdürülebilirlik olduğu söylenebilir.

Siyasetin getirisi olan soğuk ve üstten bakış algısını yıkacak içerikler yaratmak ve kullanıcılarla birinci ağızdan iletişime geçmek, kişilere önemsendiğini hissettirerek pozitif algı yaratacaktır.

İçeriğimizde sizlerle siyasi iletişim nedir sorusunu yanıtlayarak siyasi iletişimde sosyal medya kullanımının önemine değindik. Dijital pazarlama ve iletişim dünyasına dair hem keyifli hem de bilgilendirici diğer içeriklerimize göz atmak için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

YAZARSedef Karaman