SEO uzmanları, performans pazarlama uzmanları, sosyal medyacılar, kısacası yolu website performansını ölçmekten geçen hemen herkes Google Analytics’i kullanmıştır diye düşünüyorum. Ücretsiz ve gayet faydalı bir analiz aracı olmasına karşın Google Analytics alternatifi ihtiyacı doğduğuna da mutlaka rastlanmıştır.
İyi ama Google Analytics dururken neden alternatiflerini kullanma ihtiyacı oluşur? Madem böyle bir ihtiyaç olabiliyor, hangi alternatif website analiz araçları işimizi görür? Buyrun sohbete…
Neden Google Analytics Dururken Alternatif Bir Araç Kullanılır?
“Eğer bir şey ücretsiz ise ürün sensindir!”
Bu söz herhalde hiç bu kadar anlamlı olmamıştır. Google Analytics hiç şüphesiz ki gerçekten harika bir analiz aracı. Üstelik ücretsiz. Mi acaba?
Verileriniz güvende değilse bu araç gerçekten ücretsiz midir? Elde ettiğiniz tüm içgörülerin elbette bir bedeli olacağını düşünüyorsanız, yanılmıyorsunuz. Kullanıcılarınızın web ortamında bıraktığı dijital parmak izlerinin gizliliğini önemsiyorsanız, o halde artık sizi de Google Analytics’e alternatif bir araç kullananlar kervanına dahil edebiliriz.
Öte yandan, Google Analytics kullanışlı bir analiz aracı olmasına rağmen kimi zaman daha derin içgörüler elde edebilmek için de alternatiflerine ihtiyaç duyabilirsiniz. Örneğin SaaS şirketiniz varsa veya mobil uygulamanızın performansını incelemek istiyorsanız, bu alanlara odaklanmış donanımlı başka araçlar da kullanabilirsiniz.
Günümüzde tabii ki Google Analytics’e alternatif olabilecek sayısız yazılım mevcut. Fakat her birini incelemek mümkün olmayacağından dolayı bu içerikte 20 aracı sizler için inceliyor olacağım.
Google Analytics Alternatifi 20 Araç ve Öne Çıkan Özellikleri
Google Analytics’e Alternatif 20 Aracı Sizin İçin İnceliyoruz
1. Adobe Analytics
Google Analytics alternatifleri arsında ilk sırada inceleyeceğimiz Adobe Analytics, Google Analytics ile edindiğiniz analitik becerilerinizi bir tık ileriye taşımanıza imkan sağlıyor. Farklı özellikleri ile en isabetli stratejileri geliştirmenize yardımcı olan Adobe Analytics’in tahmine dayalı analitiğinin bana kalırsa en güzel özelliği, isabetli içgörüler sunarak zamanı verimli kullanmayı sağlaması.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: İşletme ihtiyçlarına göre farklılaşan 3 ücretli planın fiyatını öğrenmek için iletişime geçmek gerekiyor.
Verilerin gizliliği: GDPR ile uyumlu
Açık-kaynak: Hayır
2. Countly
Bir Türk girişimi olan Countly, özellikle web ve mobil uygulama analitiği için son derece işlevsel bir Google Analytics alternatifi. Kullanıcıların uygulama içerisindeki yolculuklarını anlamlandırmak ve deneyimlerini iyileştirmek için oldukça fonksiyonel bir kullanım sunan Countly’yi benim için özel kılan yanı ise toplanan kullanıcı verilerinin %100 sahibi olmaya imkan tanıması.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Kendi sunucunuzda barındırmanız şartıyla belirli özellikler dahilinde ücretsiz bir kullanım sunan Countly’nin ihtiyaçlarınıza göre fiyatı belirlenen ücretli planı da bulunuyor
Verilerin gizliliği: Veri sahipliği sunan Countly; GDPR, HIPAA ve COPPA gibi düzenlemelere de uyumluluk sunuyor
Açık-kaynak: Evet
3. Darwin Analytics
Darwin Analytics, müşterilerinizin web sitenizdeki kullanıcı deneyimini izlemek ve geliştirmek için web yolcuklarını görselleştirmeye, canlı ısı haritası ile incelemeye, anketleri ve analizleri kullanmanıza olanak tanıyan basit bir müşteri analizi aracıdır.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik:** Sınırlı özelliklere sahip ücretsiz plana ek olarak 10.000 oturum ve üzerine sahip olan web siteleri için aylık 79 ABD Doları’ndan başlayan ücretli planlar da sunuluyor
Verilerin gizliliği: Darwin, GDPR ve CCPA yasalarına uyumludur
Açık-kaynak: Hayır
4. Fair Analytics
Son derece basitleştirilmiş ve dolayısıyla kolay bir kullanım sunan Fair Analytics, web sitesi ile pratik bir şekilde entegre olabiliyor. Temel verilerin takibi için ideal olsa da Fair Analytics’in daha derin analizler için yeterli olmayabileceğini ise üzülerek belirtmem gerekiyor. Yine de tamamen ücretsiz bir tool’a göre gayet işlevsel olduğu söylenebilir.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Yok
Verilerin gizliliği: Fair Analytics; GDPR, RGPD ve DSVGO yönetmeliklerine uygundur
Açık-kaynak: Hayır
5. Fathom Analytics
Fathom’ın en önemli avantajının adblocker’ın önüne geçebilmesi olduğunu iddia edebilirim. Bu sayede tüm ziyaretçilerin verilerini toplamayı başarabiliyoruz! Buna karşın, Google Analytics’e kıyasla veri takibi konusunda daha temel seviyede özellikler sunduğunu da belirtmeden geçmeyeyim.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: Aylık 14 ABD Doları’ndan başlayan 5 farklı aylık planın yanı sıra 140 ABD Doları’ndan başlayan 5 farklı yıllık abonelik planı da sunuluyor
Verilerin gizliliği: Bu araç, topladığınız veriler üzerinde tam kontrol sahibi olmanıza imkan tanır ve veri gizliliğini sağlar. Ayrıca gizlilik konusundaki regülasyonlarla da uyumludur
Açık-kaynak: Hayır
6. GoatCounter
GoatCounter da açık kaynaklı bir web analizi platformudur. Google Analytics’e alternatif olarak kullanımı kolay ve gizlilik dostu bir web analitiği sunmayı amaçlar.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Aylık 5 Euro’dan başlayan fiyatlarla 4 farklı ücretli plan sunulmaktadır
Verilerin gizliliği: Herhangi bir üçüncü taraf aracı değil, dolayısıyla verilerinizin tek sahibi sizsiniz
Açık-kaynak: Evet
7. GoSquared Web Analytics
GoSquared Analytics ile web sitesinizi ziyaret edenlerin kullanıcı davranışlarını kampanyalarınızı ve daha birçok aksiyonu gerçek zamanlı olarak takip edebilirsiniz.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: Aylık 9 ABD Doları’ndan başlayan 4 farklı ücretli plan sunuluyor
Verilerin gizliliği: Yalnızca ihtiyaç duyulan verileri toplayan GoSquared Web Analytics GDPR ile uyumludur
Açık-kaynak: Evet
8. Heap
Kullanıcı etkinliklerini detaylı bir şekilde ineleme olanağı sağlayan Heap adlı analitik aracı, bu sayede hangi kullanıcı davranışının dönüşüme yol açtığını ve hangi kullanıcı gruplarının ürünle ne şekilde etkileşim kurduğunu görebilme şansı veriyor.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Aylık 10k oturuma kadar ücretsiz kullanım imkanı veren Heap’in yıllık 3600 ABD Doları’ndan başlayan fiyatlarla 3 farklı ücretli abonelik eçeneği bulunuyor
Verilerin gizliliği: GDPR, CCPA, HIPAA ve diğer birçok düzenleme ile uyumluluğu bulunuyor
9. Indicative
Bir diğer Google Analytics alternatifi olarak karşımıza çıkan Indicative, kendini “omnichannel müşteri yolculuğu analitiği” platformu olarak tanımlıyor. Çünkü bu araç, tüm veri kaynakları ile tüm pazarlama kanallarını kapsayan bir kullanım sunuyor.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Belirli özelliklerden yararlanma imkanı tanıyan standart planı ücretsiz olsa da Indicative’in aylık 249 ABD Doları’ndan başlayan üyelik planları da bulunuyor
Verilerin gizliliği: Her ne kadar AB-ABD Gizlilik Kalkanı’na uygun olsa da Indicative’in topladığı verilerin verilerini toplayacağınız kullanıcıların bulunduğu ülkenin veya bölgenin yasalarına uygun olup olmadığını kontrol etmenizde yarar var
Açık-kaynak: Hayır
10. Kissmetrics
Google Analytics alternatifi olarak değerlendirebileceğimiz Kissmetrics, müşteri yolculuğunu görselleştirme fırsatı sunuyor. Ayrıca SaaS ve e-ticaret firmaları olmak üzere iki farklı alana yönelik özelleştirilmiş analiz seçenekleri barındırıyor.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: Aylık 299 ABD Doları’ndan başlayan ücretli planları bulunuyor
Verilerin gizliliği: GDPR ile uyumlu olmasının yanı sıra farklı seçeneklerle gizlilik politikalarınızı farklı regülasyonlara göre optimize etmenize zemin hazırlıyor
Açık-kaynak: Hayır
11. Matomo
Matomo, veri gizliliği sunan en iyi Google Analytics alternatiflerden biridir. Aynı zamanda 190'dan fazla ülkede 1 milyondan fazla web sitesi için kullanılan en popüler araçlardan biridir.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Kendi sunucunuzu kullandığınız takdirde daima ücretsiz kullanabileceğiniz Matomo’nun sunucuları üzerinde barındırma hizmeti almanız halinde aylık 19 Euro’dan başlayan ücretli abonelik seçenekleri sunuluyor
Verilerin gizliliği: Matomo’nun kişisel verilerin gizliliği regülasyonları ile tam uyumluluğu bulunmaktadır ve toplanan veriler için size %100 sahiplik sunar
Açık-kaynak: Evet
12. Mixpanel
Event bazlı bir ürün analitiği aracı olan Mixpanel, özellikle SaaS modeline sahip firmaların kullandığı bir Google Analytics alternatifi olarak karşımıza çıkıyor. Ürün etkileşimini ve customer retention’ı artırmak istiyorsanız, Mixpanel ile ürününüzün kullanımına dair önemli veriler elde edebilirsiniz.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Belirli özellikleri ücretsiz olarak kullanabilmeyi sağlayan planın dışında aylık 25 ABD Doları’na Growth ve teklif usulü fiyat sunulan Enterprise adlı ücretli planlar mevcut
Verilerin gizliliği: Mixpanel, kullanıcı verilerini uçtan uca koruduğunu belirtiyor; ayrıca GDPR, CCPA, HIPAA ve daha birçok düzenleme ile uyumlu bir kullanım sunuyor
Açık-kaynak: Evet
13. Open Web Analytics
Basit arayüzü ile kalpleri kazanan Open Web Analytics’i diğer birçok Google Analytics alternatifinden ayıran özelliklerinin başında ısı haritası sunması ve kullanıcı oturumlarının tıklama akışını inceleme imkanı tanıması geliyor diyebilirim.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Yok
Verilerin gizliliği: Websitelerinde GDPR ve başka gizlilik düzenlemelerine saygı duydukları ifadelerine yer veriliyor, ancak hedef ülkeye göre GDPR dışında hangi düzenlemelerle uyumlu olduğunu detaylı bir şekilde incelemekte fayda var
Açık-kaynak: Evet
14. Piwik PRO
En katı veri gizliliği düzenlemeleri bile karşılayan Piwik PRO, son derece kurumsal bir analitik çözümü arayanlar için oldukça ideal bir Google Analytics alternatifi olarak karşımıza çıkıyor. Üstelik Piwik PRO, Google analytics’ten daha tutarlı bir veri akışı sunuyor.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Bulut tabanlı ücretsiz bir Core Plan sunan Piwik Pro’nun daha fazla özellik ve imkandan faydalanmayı mümkün kılan ücretli planı da bulunuyor. Ancak ücretli plan için fiyat teklifi almak gerekiyor
Verilerin gizliliği: Kişisel verileri koruma konusunda kendisini kanıtlamış olan Piwik PRO; GDPR, LGPD, Çin İnternet Yasası ve 526-FZ sayılı Rus Yasası dahil olmak üzere veri gizliliği düzenlemelerine uygun hareket etmenize yardımcı olur
Açık-kaynak: Hayır
15. Plausible Analytics
Sanırım Plausible Analytics’in en güzel özelliği, web sitenize Google Analytics’ten 45 kat daha küçük bir script yerleştirilmesi ile aktif hale gelmesi ve bu sayede çok daha hızlı ve daha az yükle çalışması.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: Aylık görüntüleme sayısına göre aylık veya yıllık ücretli abonelik seçenekleri sunuyor. Minimum ücretli plan aylık 9 ABD Doları tutarında
Verilerin gizliliği: GDPR, PECR ve CCPA düzenlemeleriyle tamamen uyumludur. Daha da önemlisi, toplanan verilerinizi hiçbir şekilde saklamaz veya üçüncü şahıslara satmaz. Ayrıca siteler arası veya cihazlar arası izleme yapmaz
Açık-kaynak: Evet
16. Simple Analytics
Adblocker’ı pas geçebilmeyi mümkün kılan bir diğer Google Analytics alternatifi olan Simple Analytics, adının hakkını verecek kadar basit ve kullanım kolaylığı sunan bir araç.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Yok
Ücretli abonelik: Aylık 19 Euro’dan başlayan 3 farklı ücretli planı bulunuyor
Verilerin gizliliği: Kullanıcı verilerinin gizliliğine saygı duyan Simple Analytics, ilgili düzenlemelerle de uyumluluk sunuyor
Açık-kaynak: Hayır
17. Smartlook
Klasik analiz araçlarından farklı olarak hem web siteleri hem de mobil uygulamalar özelinde derin içgörüler sunan Smartlook, kullanıcı davranışlarını ve daha detaylı inceleyebilmeye, dolayısıyla kullanıcı yolculuğunu daha iyi anlamlandırabilmeye imkan tanıyor.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Aylık 1500 oturuma kadar ücretsiz kullanım imkanı sunan Smartlook’un 39 ABD Doları’ndan başlayan ücretli planları da bulunuyor
Verilerin gizliliği: Smartlook, yasal gerekliliklere uyum sağlar ve verileri ilgili düzenlemelerin ve kullanıcının izin verdiği şekilde işler
Açık-kaynak: Hayır
18. Splitbee
Henüz çok yeni bir yazılım olan Splitbee, müşteri yolculukları ve hunileri hakkında bilgi edinmenizi sağlayan bir dönüşüm ve analiz platformudur. Ancak Splitbee’nin maharetleri bunlarla sınırlı da değil. Otomatik e-posta gönderme ve bildirim alma gibi dönüşümü artırmaya yönelik aksiyonlar için debu araçtan yararlanabilmek mümkün.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Sınırlı özelliklerle kullanıma sunulan ücretsiz planın yanı sıra aylık 21 ABD Doları’ndan başlayan ücretli planlar da bulunuyor
Verilerin gizliliği: Hangi regülasyonlarla uyumlu olduğu bilgisine erişemesek de Splitbee’nin kullanıcı verilerini hiçbir zaman 3. taraflara satmayacağı ve paylaşmayacağı bilgisi anasayfada yer alan detaylardan
Açık-kaynak: Hayır
19. Umami
Basit arayüzü ile ön plana çıkan bir diğer Google Analytics alternatifi araç ise Umami. Bu araç da adblocker atlayabilme özelliği ile gönülleri fethedenlerden.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Yok
Verilerin gizliliği: Tam bir veri gizliliği sunan Umami ile topladığınız verilerin tek sahibi siz oluyorsunuz.
Açık-kaynak: Evet
20. Yandex Metrica
Ücretsiz bir analitik aracı olan Yandex Metrica, Google Analytics gibi çok sık tercih ediliyor. Benim için en önemli özelliği, web sayfalarındaki kullanıcı hareketlerini ısı haritası üzerinden izleyip inceleyebilme fırsatı tanıması diyebilirim. Bu sayede herhangi bir sayfada en dikkat çeken yerleri, buton performanslarını, kör noktaları çok daha kolay tespit edebiliyorum.
Deneme imkanı: Var
Ücretsiz plan: Var
Ücretli abonelik: Yok
Verilerin gizliliği: GDPR ile uyumlu
Açık-kaynak: Evet