Genel

Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nasıl Olmalı?

Yeni medya olarak da anılan sosyal medyayı hepimizin de dahil olduğu dijital bir dünya şeklinde tanımlayabiliriz. Başta Facebook, Instagram, Twitter, YouTube olmak üzere farklı birçok kanalın genel adı olan sosyal medya, girişte yaptığım tanımdan da anlaşılacağı gibi internet kullanıcılarının sosyalleşebilmesi için önemli bir imkan yaratıyor. Sosyal medya içerik yönetimi ise bu kanallarda hesabı bulunan kullanıcıların [...]

alt text
Sedef Karaman
alt text

Yeni medya olarak da anılan sosyal medyayı hepimizin de dahil olduğu dijital bir dünya şeklinde tanımlayabiliriz. Başta Facebook, Instagram, Twitter, YouTube olmak üzere farklı birçok kanalın genel adı olan sosyal medya, girişte yaptığım tanımdan da anlaşılacağı gibi internet kullanıcılarının sosyalleşebilmesi için önemli bir imkan yaratıyor. Sosyal medya içerik yönetimi ise bu kanallarda hesabı bulunan kullanıcıların ürettikleri içeriklerin yönetim sürecini içeriyor.

 

Her bir kullanıcı için önem taşıyan sosyal medya içerik yönetimi, özellikle de kurumsal firmalar için kritik bir öneme sahip. Doğru ve etkili bir içerik yönetiminin nasıl yapıldığı konusuna girmeden önce bence biraz sosyal medya içerik yönetiminin kurumsal markalar için ne anlama geldiğini inceleyelim.

 

Sosyal Medya İçerik Yönetimi Nedir?

 Markalar için sosyal medya içerik yönetimi, sosyal medya platformlarından yararlanarak hedef kitleyle temasa geçmeyi sağlayabilecek tüm çalışmaları kapsamaktadır. Marka bilinirliğini artırmayı, potansiyel müşterilere ulaşmayı, satışları artırmayı, rekabette üst seviyelere çıkmayı ve diğer pek çok hedefi gerçekleştirmeye yardımcı olan sosyal medya içerik yönetimi, tam da bu nedenlerden dolayı mutlaka üzerinde özenle durulması gereken bir konu olarak değerlendirilmeli.

 

Etkili İçerik Yönetimi İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medya içeriklerinin anlamlı bir bütünlük taşıması, firmanın hedeflerine hizmet etmesi ve tabii ki hedef kitlenin ilgisini çekerek etkileşimi ve aksiyonu teşvik etmesi için dikkat etmenizde yarar olan noktaları ise aşağıda maddeler halinde açıklamaya çalışacağım.

 

Mesajınız Net ve Anlaşılır Olmalı

Sosyal medya, kullanıcıların hızla içerik tükettiği bir ortam. Üstelik hedef kitlenize içeriğinizi iletebileceğiniz alan da oldukça sınırlı. Bu durumda mesajınızı çok kısa bir süre içerisinde, yaratıcı ve etkileyici bir yolla sunabiliyor olmanız gerek. Bu alanda uzmanlaşmış olan sosyal medya uzmanları, markanızın kurum kimliğine uygun dilde ürettikleri mesajları; en ilgi çekici formatta, ideal uzunlukta ve ilgi çekici biçimde sunmaya çalışmaktalar. Eğer profesyonellerle çalışmıyor, sosyal medya içerik yönetiminizi kendiniz üstleniyorsanız, bu anlamda hedef kitle eğilimleri ve sosyal medya dinamikleri konusunda kendinizi donatmanız yararınıza olacaktır.

 

İlgi Çekici Görsel Ögeler Kullanılmalı

Bu başlıkta size görsel kullanımının önemini anlatmayacağım. Fakat görsel ögeden kastımın yalnızca stok fotoğraf ve resim olmadığını da mutlaka belirtmem lazım. Videolar, gif’ler, animasyonlar, infografikler ve içerik kalitenizi artırabilecek her tür destekleyici öge, sosyal medyanızın etkinliğini artırmanızı sağlayacaktır. Ancak yine de hedef kitlenizin beklentileriyle örtüşmeyecek, markanızın tonuna uymayacak, aşırıya kaçabilecek görsellerden uzak durmanızı da tavsiye ederim.

 

İçerikler En Doğru Zamanda Paylaşılmalı

Zamanlama konusu, sosyal medya içerik yönetimi anlamında belki de en kritik şey. Sonuçta mükemmel bir içerik üretseniz de hedef kitlenizin aktif olmadığı bir saatte paylaşmanızın hiçbir anlamı olmayacağını tahmin edersiniz. Buna benzer şekilde hedef kitlenizin çoğu için özel olan bir günde alakasız bir içerik paylaşmanız da tüm okları üzerinize çekmenize, hatta belki müşteri kaybetmenize dahi yol açabilir. Dolayısıyla hedef kitleniz için en uygun paylaşım anlarını analiz edip  ürettiğiniz içerikleri buna uygun zamanlarda paylaşmanız gerektiğini söylemeliyim.

Hedef Kitlenin Düşüncelerine Önem Verilmeli

Hedef kitlenizin, yani sosyal medya kullanıcılarının yorumlarına mutlaka ama mutlaka kulak vermelisiniz. Onlar kimi zaman içeriklerinizi beğenecek, paylaşacak; kimi zaman da markanızı yerden yere vuracak ve törpülemeniz gereken noktaları yüzünüze vuracak. Gerçek kişilerin düşünceleri olarak bu yorumları dikkate almanız, onlara uygun bir dille karşılık vermeniz ve mümkünse eleştirilen noktalarınızı düzeltmeye çalışacağınızı belirtmeniz; emin olun ki markanıza prestij, güven ve dolayısıyla olumlu bir imaj olarak dönecektir.

alt text
YAZARSedef Karaman

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Disiplinlerarası Tasarım Nedir?

Disiplin kelimesi; Latince de öğretmek ve terbiye etmek anlamına gelen discipulus kelimesinden gelmiştir. Disiplinlerarası tasarım; benzer veya birbirinden ayrılan, farklı disiplin ve yaklaşımları ele almaktadır. Bir başka anlatımla yeni bir bilgi ve problemin sonucuna ulaşmayı amaçlayan disiplinler, birbiri ile iletişime geçerek ortadaki sınırları kaldırır. Kendi içerisinde işbirliği yapmanın bir yolunu bulur. Düşünce ve düşünüleni gerçekleştirme [...]

alt text
Şeyma Çetin

alt textGenel

Koronavirüs Perspektifinden Dijital Pazarlama

İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi. Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında [...]

alt text
Melisa Balyemez