Genel

Dijital Pazarlama Yolculuğunuzda Yanınıza Almanız Gerekenler

Dijital dünyada uzun soluklu ve başarılı bir yapı inşa etmek için nerden başlanması gerektiğine karar veremiyor olabilirsiniz. Bu noktada, kısa vadeden daha uzun vadeli hedeflerinize ulaşmak için çizilen yollardan hangisini [...]

Simay Akkurt

sosyal medya haberinden kaçan adam

Dijital dünyada uzun soluklu ve başarılı bir yapı inşa etmek için nerden başlanması gerektiğine karar veremiyor olabilirsiniz. Bu noktada, kısa vadeden daha uzun vadeli hedeflerinize ulaşmak için çizilen yollardan hangisini takip edeceğinizi seçmek için bir rehbere ihtiyacınız olduğunu unutmamalısınız.

Temeli sağlam bir dijital varlık oluşturma adımlarını ise gelin, birkaç maddede birlikte inceleyelim.

Tanışıyor muyuz?

sosyal medya haberinden kaçan adam

Ürün ya da hizmet odaklı bir markalaşma süreci için geleneksel pazarlama yöntemlerinizle de paralel ilerleyecek dijital bir stratejiyi doğru ve emin adımlarla oluşturmanın yolu, hedef kitlenizi tanımaktan geçiyor.

Sonuçta kocaman bir kalabalığın içerisinde doğru kişinin size dönüp bakması için adını biliyor olmalısınız, değil mi?

İşte bu karmaşık gibi görünen dijital dünyada da hedef kitlenizi doğru isimlendirmeniz, ona en hızlı ve direkt yolla ulaşabilmeniz için ilk adım olacaktır. Ayrıca hedef kitlenizi tanımak, ilerleyen adımlarda reklam stratejinizi oluştururken de size büyük bir kolaylık sağlayacaktır.

Hedef kitlenizi tanımlarken;

  • Soru sormaktan çekinmeyin

Kitlenizi oluşturan insanlar nelerden hoşlanır? Nerelerde daha çok vakit geçirir? Hangi saatlerde/günlerde daha aktifler ve siz ürün/hizmetinizle onların dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

  • Analiz araçları kullanın

Günümüzde dijitalde hedef kitle analizleri yapmayı kolaylaştıran, kitle hareketlerini raporlamayı ve ölçümlemeyi sağlayan birçok araç mevcut.

Hangi ülkelerde hangi platformların popüler olduğu, hangi platformların hangi yaş aralığı tarafından tercih edildiği ve büyümekte olan yeni mecraların keşfedilmesi adına gelişen teknolojiden yararlanmayı ihmal etmeyin.

İzlerken, dinlerken ve analiz ederken aynı zamanda mecra yönetimi noktasında da sizi yönlendirecek o araçlara Hootsuite, Semanticum, Boomsonar ve Meltwater’ı örnek olarak gösterebiliriz.

Hedef kitlenizi tanıdınız ve onlarla tanıştınız! Şimdi etkileşim için bir yöntem ve strateji geliştirme zamanı…

Beni Gör, Anla, Beğen ve Takip Et!

Sosyal medya kanallarının artık günümüzün en büyük pazarlama alanlarından olduğu su götürmez bir gerçek. Ancak sadece dijital bir varlık oluşturmak yeterli değil. Varlığı doğru bir iletişimle yönetmek ve mecra dinamiklerine uygun şekilde içerik sunmak da gerekiyor.

Markanın ya da hizmetin sürdürülebilir bir hikayeye sahip olması, yolculuğun daha akıcı olmasını sağlayacaktır. Bu sebeple önce kendinize anlaşılır ve ilgi çekici bir hikaye yaratın.

Daha sonra bu hikayeyi ve markanızı dinleyicilerinizle en iyi şekilde nasıl buluşturabileceğiniz konusunda odaklanın. Videolarla mı? Görsellerle mi? Anlatacı eşliğinde mi? Yoksa sadece yazarak mı?

Cevap sadece biri ya da aynı anda birkaçı olabilir. Çoğu zaman birden fazla duyuya aynı anda hitap etmek gerekir.

Bunlara karar verdiğiniz noktada birbirinden farklı altyapı ve ilerleyişe sahip platformalardan birini seçmek çok daha kolay olacaktır.

Instagram, YouTube, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Spotify ya da TikTok gibi mecraların dinamiklerine hakim olarak içerik üretebiliyor olmak, önce organik ve daha sonra da sponsorlu gönderilerinizin etkileşim, erişim ve tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyecektir.

Kurumsal çizginin gerektirdiği çerçeveleri gözeterek oluşturduğunuz görsel ve yazılı iletişim dili ile platformalarda hedef kitlenizin kendini size daha yakın hissetmesini ve etkileşime geçmesini sağlamanız önemli olacaktır.

Çünkü unutmamalısınız ki sizinle ilgilenen tüm potansiyel müşterilerinizle, burada birebir iletişimde olma imkanınız var.

Şimdi Biz Neyiz? İlişkimi̇zi Bir Adım Öteye Taşıyalım

Şimdi Biz Neyiz? İlişkimi̇zi Bir Adım Öteye Taşıyalım

Çoğu zaman bir vitrin olarak dizayn edilen sosyal medya hesapları üzerinden artık günümüz dünyasında satış yapabilmek de mümkün hale geldi. Ancak eğer siz de sosyal medya hesaplarınızı tanıtım aracı olarak kullanıp kullanıcıyı asıl dönüşüm sağlayacağınız web sitesie çekmek istiyorsanız, çok daha stratejik hamlelerle ilerlemeniz gerektiğini hatırlatmak isterim.

Link’ler, yönlendirmeler, kampanyalar ve sosyal medya üzerinden sunduğunuz avantajlar kullanıcıları ana dönüşüm sahanıza yönlendirmek için izleyebileceğiniz organik adımlar olabilir. Ayrıca doğrudan hedef kitlenize hitap ettiğini düşündüğünüz iş birlikleri de süreci hızlandırmak ve güvenilir bir referans yaratmak için oldukça iyi bir yöntem olarak kabul ediliyor.

Tanıştınız, beğenildiniz, takip edildiniz ve davet ettiniz…

Sizi ilk defa ziyarete gelen bir misafiri nasıl ki titizlikle karşılıyorsanız, web sitesiniz de o sadelik, anlaşılırlık ve düzen seviyesinde olmalı. Böylece güven oluşturmalı ve kullanıcıları kendi evlerinde oldukları kadar rahat hissettirerek web sayfalarınızda gezinmelerini sağlamalısınız.

Güven, dijital prestij inşaasında aklınızdan çıkarmamanız gereken en önemli kelimelerden biri. Ürünü/hizmeti doğru şekilde anlatırken, sergilerken dönüşüme çevirme noktasında, önemli alanlarda güven unsurunu ön plana çıkaran doneler eklemeyi unutmayın.

Bu noktada izlenmesi gereken teknik adımların yanı sıra kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkarma adına yapılacak düzenlemeler olmalı.

Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) için adım adım nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini ise online satışları artıradak popup’lara sahip olmayı sağlayan Popupsmart’ın rehber niteliğindeki içeriği sayesinde daha pratik bir şekilde öğrenebilirsiniz: Conversion Rate Optimization (CRO): The Beginners Guide

Uzun Bir Birliktelik İçin Özveri Gerekir!

Uzun Bir Birliktelik İçin Özveri Gerekir!

Sizinle tanışan ve tanıştığına memnun kalan kullanıcılarla güçlü bir bağ kurma adımına geldik… Eğer gereken özveriyi gösterirseniz, müşteri sadakati kazanabilirsiniz.

Örneğin indirimler, kişiye özel öneriler ve kampanyalar ile müşterilerinizi özel hissettirebilir ve onlara uzun sürecek bir marka deneyimi sunabilirsiniz. Marka bilinirliği yaratmanın kolay olduğu, ancak seçeneklerin bu kadar fazla olmasıyla birlikte düzenli iletişimin sağlanamadığı dijital dünyada ekstra çaba göstermek gerektiğini unutmamalısınız.

Kullanıcı üyelikleri, mobil uygulama indirme oranları ve e-cüzdanların değeri gittikçe artıyor. Bağ kurduğunuz kullanıcıların markanızla etkileşiminin devamlılığını sağlayabilmek için sizin de sürdürülebilir stratejiler ve onları özel kılan jestler sunmanız gerekiyor.

Görüldüğü üzere hayatın her alanında olduğu gibi ilişki kurmanın adımları ve gereklilikleri dijitalde de değişmiyor. Neyse ki zamanında ve doğru atılan adımlarla koskoca bir kitleyi kucaklamak mümkün.

Bu yolları izlemeye karar verdiğiniz noktada ise pusulanızın daima doğruyu göstermesini istiyorsanız, dijital dünyaya dair hizmet verilen dallarda uzman Flatart ekibi ile tanışmanın vakti gelmiş demektir.

Bu içerikler de ilginizi çekebilir:

YAZARSimay Akkurt