Genel

Markanızı Google’da İlk Sayfaya Taşıyacak 10 Adım

Google’da üst sıralara çıkma yöntemleri, bir web sitesinin arama motorlarındaki pozisyonunu yükseltmeye yönelik çalışamalar yapan kişiler tarafından merak edilen en önemli konulardan birini oluşturuyor. [...]

Aysima Bakırcılar

Google’da üst sıralara çıkma yöntemleri, bir web sitesinin arama motorlarındaki pozisyonunu yükseltmeye yönelik çalışamalar yapan kişiler tarafından merak edilen en önemli konulardan birini oluşturuyor.

Markaların, web sitelerine daha çok ziyaretçi çekebilmek ve dönüşüm oranlarını yükseltebilmek gibi hedeflere ulaşabilmeleri adına Google arama sonuçlarında ilk sayfada; hatta ilk sırada çıkabilmek büyük önem taşıyor.

Peki bir markayı Google’da ilk sayfaya taşımanın altın kuralı nedir? İşte yanıtı!

Google’da Üst Sıralara Çıkma Yöntemleri

Google’da Üst Sıralara Çıkma Yöntemleri

Google’ın Türkiye’deki pazar payının neredeyse %70’lere ulaştığı göz önünde bulundurulduğunda bir markanın Google’da yapılan arama sonuçlarında ilk sayfada yer alabilmesi büyük bir değer ve prestij kaynağı olarak nitelendirilebilir.

İyi bir SEO stratejisi ise markalar için Google’da üst sıralara çıkma yöntemleri ile alakalı ilk adımı oluşturuyor. Eğer siz de hedef kitlenize Google gibi bir kanal aracılığıyla daha etkili bir biçimde ulaşabileceğiniz bir yol haritası arayışında iseniz, bu konuyu kapsamlı olarak ele aldığımız yazımızın devamında aradığınız tüm sorulara yanıt bulabilirsiniz.

1. On-Page SEO’ya Önem Verin

On-Page SEO ya da Türkçe ifadesi ile “site içi SEO” bir web sitesinin Google arama sonuçlarında ilk sayfada yer almasının ilk adımını oluşturuyor. Çünkü kaliteli içerik ile beslenen On-Page SEO çalışmalarının sonucunda, yüksek bir organik trafik başarısı elde etmek neredeyse kaçınılmazdır.

Site içi SEO çalışmaları, Google’ın web sitenizi çok daha iyi anlamasına yardımcı olurken size sıralamanızı iyileştiren bir başarı olarak geri döner.

Söz konusu On-Page SEO olduğunda, odaklanılması gereken temel noktalar ise kısaca aşağıdaki gibidir:

  • Sayfa başlıklarının optimizasyonu
  • Başlık hiyerarşisi
  • Anahtar kelime çalışmaları
  • Doğru URL kullanımı
  • Dahili bağlantılara yer verilmesi
  • Google dizin kontrollerinin takip edilmesi
  • Başlık etiketi ve meta açıklamalara yer verilmesi
  • Site hatalarının tespit edilerek giderilmesi

Web sitenize daha fazla organik trafik çekmenize yardımcı olacak ipuçları için Maksimum Trafik İçin En Güncel SEO Teknikleri başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

2. Off-Page SEO’yu Önemseyin

 Off-Page SEO’yu Önemseyin

Off-Page SEO ya da sayfa dışı SEO olarak ifade edilen bu kavram, başarılı bir SEO stratejisinin olmazsa olmazlarından biridir. Bir web sitesinin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayan adımlardan biri olan Off-Page SEO aslında, ilgili site dışında yapılan tüm çalışmaları kapsamaktadır.

Site dışı SEO çalışmaları sayesinde bir web sitesine arama motorları üzerinden gelenler haricinde yeni trafikler kazandırmak mümkün hale gelir. Böylece site görünürlüğü artacak ve site otoritesi de güçlenecektir.

3. Google RankBraini Anlayın

İçerik pazarlama ile yakından ilişkili olduğu bilinen RankBrain kavramı, Google’ın kullanıcıların yaptıkları sorgulara özel arama sonuçları üreten makine öğrenimi ve yapay zeka destekli algoritmasının bir parçasıdır.

Google arama sonuçlarında ilk sıraya çıkmak isteyen markaların iyi anlaması gereken Google RankBrain, belirli anahtar kelimeler ve ifadeler arasındaki ilişkiyi yorumlama noktasında uzmandır.

Oldukça işlevsel bir algoritma olduğu bilinen RankBrainin odak noktası ise günümüzde yapılan sorguları, geçmiş arama verileri ile karşılaştırarak kullanıcılara en alakalı bilgileri sunmaktır.

RankBrain’in, Google’a değer katan bir güç olduğu göz önünde bulundurularak arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer almak isteyen markalar, içerik pazarlama stratejilerini buna uygun olarak şekillendirmelidir.

4. Kaliteli İçeriğin Önemini Kavrayın

 Kahve bardağı

ABD’li iş insanı Bill Gates’in “Content is king” sözünü zannediyoruz ki daha evvel pek çok kez duymuşsunuz. Aslında bu cümlenin, bir web sitesini Google’da ilk sıralara taşıyacak harika bir adım olduğunu da söylemeden geçmeyelim.

Google arama sonuçlarında başarıya ulaşmak isteyen markaların, web siteleri için kaliteli ve özgün içerik üretmeye özen göstermeleri gerekir. Web sitenizde sunduğunuz hizmet ile alakalı, kullanıcılar tarafından sık araştırılan konulara dair kaliteli içerikler bulunması rakipleriniz arasında fark yaratmanızı sağlayacaktır.

Bu doğrultuda Google’da üst sıralara çıkma yöntemlerini araştırıyorsanız, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yaptığı araştırmalara ışık tutacak ve onları besleyecek içerikler üretmeyi bırakmamalısınız.

5. Site Hızını İyileştirin

Google’ın arama sonuçları ile alakalı belirlediği sıralama faktörlerinden biri de site hızıdır. Site hızı, web sitesinde bulunan sayfalardaki görsel ve yazılı içeriklerin yüklenme hızı olarak açıklanabilir.

Eğer web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları kaybetmek istemiyorsanız hem masaüstü hem de mobil cihazlarda sitenizin açılış hızının ideal olduğundan emin olmanızı tavsiye ederiz. Bunun için site hızını ölçen Google PageSpeed Insights, GTmetrix gibi araçları kullanabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemli olan bu kriteri karşıladığınız takdirde Google web sitenizi ödüllendirerek arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olabilir.

6. Sitenizde Güven İnşa Edin

Sitenizde Güven İnşa Edin

Güvenilir bir web sitesine sahip olmak, size rakiplerinizden farklı olarak artı bir puan kazandıran önemli bir kriterdir. Bu doğrultuda sitenizin güvenlik açığı var ise kapatmalı, ziyaretçileriniz için güvenilir bir site inşa etmeye odaklanmalısınız.

Ziyaretçilerinizin bilgilerini koruyacak, güvenilir bir siteye sahip olmak adına;

  • Web sitenize SSL sertifikası yüklemelisiniz.
  • Siteniz için güvenilir bir hosting sağlayıcı tercih etmelisiniz.
  • Güçlü parolalar kullanmalısınız.
  • Sitenizde kullandığınız eklentileri güncel tutmaya özen göstermelisiniz.
  • Verilerinizi düzenli olarak yedeklemelisiniz.

7. LSI Kullanımını Önemseyin

Google’da üst sıralara çıkma yöntemleri arasında yer alan belki de en önemli kriterlerden biri de LSI yani “Latent Semantic Indexing”tir. Türkçesi “Gizli Anlamsal İndeksleme” olan bu yöntem, Google’ın bir sayfada kullanılan anahtar kelimeler ile bağlantılı olan terimler arasındaki ilişkiyi ayrıntılı bir biçimde analiz eden özelliğidir.

Örneğin kuruyemiş çeşitleri ile alakalı bir içerik hazırlıyorsanız, yazınızda kuruyemişin faydaları; kuruyemiş çeşitleri; kuruyemiş kalorileri; kuruyemiş isimleri gibi anahtar kelimeleri geçirmeyi de ihmal etmemelisiniz. Hazırladığınız içerik ile ilişkili olabilecek anahtar kelimeleri bulabilmek için çeşitli araçları kullanabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu için oldukça faydalı olduğu bilinen LSI sayesinde yayıncılar, hedef kitlelerine daha kolay bir biçimde ulaşabilmektedirler. Google’ın bir içeriği anlamlandırmasına yardımcı olan LSI, arama öbeği ile içeriklerin ilişki düzeyini arttıracağından sayfanın arama sonuçlarında yükselmesini sağlayacaktır.

8. Mobil İyileştirmeye Değer Verin

Mobil İyileştirmeye Değer Verin

Mobil cihazların, gündelik yaşantımızın demirbaşı haline geldiği ve mobil trafiğin web trafiğinin önemli bir kısmını üstlendiği düşünüldüğünde mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmanın ne denli önemli olduğu da anlaşılıyor.

Bu doğrultuda web sitenizi Google’da daha yukarılara taşımak adına mobil uyumluluğa önem vermeli, sitenizi kullanıcı dostu hale getirecek iyileştirmeleri gerçekleştirmekten geri durmamalısınız.

9. İçeriklerde Başlık Düzeni Oluşturun

Doğru bir başlık düzeni, Google’ın üst sıralarda göstermesini istediğiniz içerikler için olmazsa olmaz bir ayrıntıdır. Başlık kullanımının, içeriğin daha anlaşılır olmasına yardımcı olduğunu göz önünde bulundurarak web sitenizde yer verdiğiniz içerikleri buna uygun bir biçimde hazırlamaya özen göstermenizi tavsiye ederiz.

10. Performans Takibi Yapın

Çalışan kadın ve adam

Google’da üst sıralara çıkma yöntemlerini uyguladıktan sonra unutulamaması gereken belki de en önemli adımı web sitenizin performansını takip etmek ve buna uygun aksiyon almak oluşturuyor.

İnternet ortamında her gün dünya çapında milyonlarca içerik yayınlandığı düşünüldüğünde, Google’ın web sitenizi başarılı bulmasını sağlamak için onu beslemeye devam etmeniz gerekiyor.

Aldığınız aksiyonların işe yarar olup olmadığını anlayabilmek adına Google Analytics ve Search Console gibi uygulamalar üzerinden web sitenizin performansını düzenli olarak takip etmeli, gerekli gördüğünüz durumlarda iyileştirmeler yapmayı ihmal etmemelisiniz.

Performans Takibi Yapın

Yazımızda, Google’da üst sıralara çıkma yöntemlerini ayrıntıları ile ele aldık. Bununla birlikte Google algoritmalarının, bir web sitesinin ilk sayfada ya da üst sıralarda çıkması için belirlemiş olduğu kriterlere uygunluğun sürekli olarak denetlendiğinin de altını çizmekte fayda var.

Yani bu demek oluyor ki, bir web sitesinin ilk sayfada yer alması bunun kalıcı olduğu anlamını taşımaz. Bu sebeple SEO çalışmalarının devamlılık göstermesi, markaların arama motorlarında üst sıralardaki yerini koruyabilmeleri noktasında oldukça değerlidir.

SEO konusunda alanında uzman kişilerle çalışmak ise hiç kuşkusuz hedeflerinize ulaşmak için daha sağlam adımlar atmanıza yardımcı olacaktır. Bu doğrultuda kaliteli hizmet anlayışı ile markanızı başarıya ulaştıracak bir çözüm ortağı arayışında iseniz Flatart Dijital Pazarlama Ajansı ile iletişime geçebilirsiniz.

YAZARAysima Bakırcılar