SEO teknikleri için, Google güncellendikçe kendini yenileyen ve yeni fikirler doğuran bir alan diyebiliriz. Search engine optimization veya Türkçe adı ile arama motoru optimizasyonu, e-ticaret ile uğraşanların, web sitesi sahibi olanların mutlaka üzerinde durması gereken bir konu.
Bir sitede SEO doğru uygulandığında, hedeflenen sayfalar arama sonuçlarında üst sıralarda yer alarak maksimum trafik elde edilir. Google ranking veya sıralama algoritması çeşitli güncellemeler ile kullanıcı odaklı hale gelmiştir.
Dolayısıyla arama sonuçlarında üst sıralara yükselmek ve daha fazla trafik elde etmek isteyenlerin, site hızı, içerik kalitesi, web sitesi mobil uyumluluğu gibi kullanıcı deneyimini (UX) baz alan iyileştirmelere gitmesi gerekiyor.
Bu içerikte, arama motorlarında üst sıralara yerleşmek ve organik trafik+satış elde etmek için uygulayabileceğiniz en güncel SEO tekniklerini ele alıyoruz. Listede yer alanlar ve daha fazla profesyonel SEO teknikleri ile web sitenizin üst sıralarda yer almasını istiyorsanız, dijital pazarlama ajansı Flartart’ın hizmet kalemlerinden biri olan SEO hizmetinden yararlanabilirsiniz.
EN GÜNCEL SEO TEKNİKLERİ
Google’ın ana hedefi web sitelerini kullanıcılar için keyifli ve kullanışlı hale getirmektir. Yapılan en yeni Google açıklamalarından birine göre kullanıcılar daha sorunsuz bir site deneyimi yaşadıklarında ve daha fazla etkileşimde bulunduğunda we sitelerinin başarılı olma ihtimali oldukça yüksek.
İşte size bu konuda önemli ölçüde yardımcı olacak en güncel SEO teknikleri:
1.Gerçekçi SEO Hedefleri Belirleyin
SEO anlamında başarı elde etmek istiyorsanız, öncelikle gerçekçi hedefler belirlemeniz gerekir. Hedefler de elbette işe göre değişiklik gösterebilmektedir. Bazı online işletmeler online trafik kazanımına ve içerik pazarlamaya odaklanırken bazıları ise reklamlar yoluyla gelir elde ediyor.
Bu bağlamda size en uygun hedeflemeyi yapıp o yönde taktikler izlemeniz faydalı olacaktır. Örneğin, eğer bölgesel pazar sizin için önemli ise ‘local search’ yani bölgesel aramalarda (bölgeye göre ‘yakınımda bulunan..’ aramalarında) üst sıralarda yer almayı hedefleyebilirsiniz. Deneme yanılma yöntemi ile doğru taktik ve hedeflemeyi bulmak mümkündür
2.Web Sitenizi Crawl Edin & Teknik SEO Sorunlarını Çözün
Web sitenizde kırık linkler, 404 veren sayfalar, kopya içerikler gibi hatalar bulunuyorsa bunları tespit ederek teknik SEO sorunlarını çözmenin en basit yolu, sitenizi crawl etmektir. Crawl ile tüm sitenize dair raporlar, analizler ve sorun kaynaklarını bulabilirsiniz. Bu işlem için Ahrefs veya OnCrawl gibi web crawling araçlarını kullanabilirsiniz.
3.Kullanıcı ve Aratma Eğilimine Odaklanın
Arama motorlarının kullanıcı deneyimini en iyiye taşıma hedefinde olduğunu belirtmiştik. Dolayısıyla SEO teknikleri arasında en önemlilerin biri içerik oluştururken kullanıcılara faydalı olması kadar aratma eğilimi de dikkate alınmalıdır.
Kullanıcıların aratma eğilimlerini tahmin etmek ve sitenizle uyumlu anahtar kelimeler belirlemek için Google Trends, Ahrefs gibi keyword araçları (anahtar kelime araçları) kullanabilirsiniz. Aranma hacmi ve zorluğu gibi farklı kriterleri göz önünde bulundurarak içeriklerinizi hazırlarsanız trafiğinizin arttığını görebilirsiniz.
4.Rakip Siteler & Anahtar Kelimeleri Önemli
Trafik edinimi için içerik hazırlarken rakiplerinizin en iyi sayfalarını belirleyip içerik farkını kapatmanız da önemli SEO tekniklerindendir. Ahrefs gibi araçlar ile rakiplerinizin en çok trafik alan sayfalarını belirleyip içerik farkınızı kapatarak kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunabilir, trafiğinizi artırabilirsiniz.
5.Kaliteli İçerikler Üretin
Aranma hacmi olan anahtar kelimeleri anlamsız bir şekilde bir sayfaya dizerseniz sıralama alamazsınız. Bunun sebebi ise, Google algoritmasının gelişen teknoloji ile gün geçtikçe daha akıllı bir hal alması diyebiliriz.
Dolayısıyla içeriklerinizin kalitesi de en az anahtar kelimeler kadar önem taşımaktadır. İçerik yazarken alt başlıklar, içerik hiyerarşisi, okuma kolaylığı, kullanıcı eğilimi ve deneyimi gibi çeşitli faktörler göz önüne alınmalıdır.
6.“Kullanıcılar Bunları da Sordu”
Özellikle içerik hazırlarken kullanılan anahtar kelimeler genellikle soru odaklıdır. Fakat bu aratmalarda sıralamada üst sıralarda yer alan bir alan daha var: Bu alan “People Also Ask” veya “Kullanıcılar Bunları da Sordu” alanıdır. Google’ın, kullanıcıların aradıklarını bulduklarından emin olmak istediği belli. Peki, bunu SEO teknikleri içine alan sebep nedir?
- Bu alan, aranma sonuçları sıralamasında ilk sayfada yer almanıza yardımcı olur, hatta doğru optimizasyon ile ilk sayfada iki kez bile yer alabilirsiniz.
- Kullanıcılar Bunları da Sordu kutucuğunda bulunan sayfalardan çoğu ilk sayfada bile yer almayan sayfalardan oluşabiliyor. Dolayısısyla bu da şansınızı yükseltmiş oluyor.
- Soru terimlerinin çoğunluğu (yaklaşık %86) Kullanıcılar Bunları da Sordu kutucuğunu içeriyor.
Hedeflediğiniz soru öbeğini arattığınızda çıkan Kullanıcılar Bunları da Sordu alanını baz alarak içerik hazırlayabilirsiniz.
7.Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
Günümüzde kullanıcıların çoğunluğunun mobil cihazlar aracılığıyla arama motoru kullandığını düşünürsek, sitelerin mobil uyumlu olması oldukça büyük önem taşıyor. Sitenizi mobil uyumlu hale getirdiğinizden emin olun. Mobil kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunarsanız sıralamanız ve trafiğiniz de artacaktır.
Dipnot: Eğer popup gibi dönüşüm odaklı eklentiler kullanıyorsanız, bunların da mobil cihazlar için ayrı, masaüstü için ayrı olarak tasarlandığından emin olmalısınız. Aksi takdirde Google sitenizin sıralamasını düşürecektir. Bu sebeple, iki ayrı cihaz için farklı özellikte popuplar oluşturmak ve mobil uyumlu popuplar için Popupsmart gibi araçları kullanabilirsiniz.
Sizin için en güncel SEO tekniklerinden bazılarını sıraladık, umuyoruz ki bu teknikler, trafik hedeflemelerinize ulaşmada faydalı olur. Deneme-yanılma yöntemi ile farklı yöntemleri test ederek, siz de hedeflediğiniz sonuçlara ulaşabilirsiniz.