Genel

Podcast Yayınlamak İçin Tek İhtiyacınız Motivasyon

Sizde Podcast yayınlamak ister miydiniz? Podcast yayınlamak için en önemli ihtiyacınız motivasyon! Eğlenceli görünüyor diye hevesleniyoruz. “Ne kadar kolay!”, “Ne var ki bu işi yapmakta!”, “Bende keşke bu işi yapsaydım!” diye düşüyoruz. “Yaptıkları nedir?”, “Podcast yayıncılığı için ihtiyaçlarım neler?”, “Nasıl yayın yapıyorlar”, “Nasıl para kazanıyorlar?”, “Podcast yayıncılığı bir meslek mi?” madem hayal ettik okuyalım ve [...]

alt text
Ezgi Poyrazoğlu
alt text

Sizde Podcast yayınlamak ister miydiniz? Podcast yayınlamak için en önemli ihtiyacınız motivasyon!

Eğlenceli görünüyor diye hevesleniyoruz. “Ne kadar kolay!”, “Ne var ki bu işi yapmakta!”, “Bende keşke bu işi yapsaydım!” diye düşüyoruz.

“Yaptıkları nedir?”, “Podcast yayıncılığı için ihtiyaçlarım neler?”, “Nasıl yayın yapıyorlar”, “Nasıl para kazanıyorlar?”, “Podcast yayıncılığı bir meslek mi?” madem hayal ettik okuyalım ve bir karar verelim.

Podcast Nedir?

Podcast denildiğinde yeni nesil radyo programı, modern radyo programı gibi karşımıza çıkıyor.

Podcast’lar seri halinde yayınlanmış video ve ses dosyalarını içinde barındırıyor. Yayını yapan kişinin isteğine de bağlı olarak bu içeriği ister online dinleyebiliyor isterseniz de indirebiliyorsunuz.

Eski bir radyo var bi kadın radyonun arkasından ayağını uzatıyor

Apple 2000’lerde piyasaya sürdüğü iPod cihazı kullananlar Podcast ile karşılaştılar. İlk zamanlar sadece Apple iPod kullanıcıları tarafından kullanılan Podcast şimdi pek çok cihaz için tasarlanmış yayın programları bulunuyor.

Üzerinden yıllar geçmesine rağmen popülerliği azalmamış hatta son zamanlarda Türkiye’nin yeni, trendlerinden denebilir.

Edison Research‘e göre Amerikalı her 100 gencin 60’ı bu yayınları takip ediyor.  Ve %40 en az bir kere Podcast dinlemiş.

Yaklaşık 112 milyon kişi podcast dinleyenler araştırması grafik

Rakamları detaylı incelerseniz podcast yayıncılığının gelişim ve tüketim hızındaki artışını gözlemleyebilirsiniz.

Rakamlar Amerikada sürekli dinlemelerinde artış olduğunu söylüyor. Tabi ki ülkemizde bu konu hakkında net rakamlar yok ama biz de sosyal medya üzerinden konunun popülerliği hakkında gözlem yapabiliyoruz.

Kişiye özel içerik üretimin önem kazandığı, istediğimiz içeriğe dilediğimiz zaman ulaşabildiğimiz bir dönem olarak Podcast yayınlarının popülerliğine pek de şaşırmamak gerekir.

bir çocuk mikrofona konuşuyor bağırıyor

Dünyanın her yerinde içerik tüketim alışkanlıkları hızla şekilleniyor. Özellikle medya sektöründe büyük değişiklikler gözümüze çarpıyor.

Gazeteler kapanıyor, dergiler küçülüyor ve eğlence-medya sektöründeki kişiler bağımsız yayıncılık araçlarını kullanarak kendi yayınlarını yapmaya başlıyorlar.

Hatta sektörden uzak sadece yetenekleriyle de ön plana çıkan birçok insan görüyoruz. Sizde sektörden uzak olsanız bile Podcast yayıncılığındaki yeteneklerinizle ön plana çıkabilirsiniz.

Motivasyonunuzu kaybetmeyin!

what you listen to yazıyor tuğlalar var

Podcast Yayıncılığı için İhtiyaçlarım Neler?

Podcast yayıncılığı için başlıkta dediğim gibi yüksek bir motivasyona sahip olmanız gerekiyor. Yani sizi harekete geçiricek, isteklendirecek bir güce ihtiyacınız var.

Bu yola çıkmak istiyorsanız motivasyonunuzun bir heves gibi geçici olmaması gerekiyor. Süreklilik ve zamansız içerik üretmek iyi Podcast yayıncılığında da yer tutuyor.

Not: Zamansız içeriklere çoğu platformda ihtiyacımız vardır. Zamansız içerik nasıl hazırlanır öğrenmek istiyorsanız yazımıza bakabilirsiniz.

Her ne kadar kolay gibi gözükse de aslında zorlukları var. Zaten çok kolay olsaydı bu iş başladığında ortaya çıkan isimler zamanla bu işi bırakmazlardı.

iki kadın röportaj yapıyor masada mikrofon ve bilgisayar var

Podcast yayıncılığı için büyük prodüksiyonlara ihtiyacınız yok. Teknolojinin bize verdiği fırsatlar sayesinde taşınabilir cihazlar ile kayıt yapmak kolaylaşıyor ve daha kaliteli kayıtlar yapma imkanı veriyor.

Podcast yayıncılığı yapmak istiyorsanız zamanınız, söyleyecek sözünüz ve bütçenizin de olması gerekmektedir. Bunlardan en az 2 tanesine sahipseniz ve Podcast yayıncılığı yapmak istiyorsanız okumaya devam edelim.

Podcast Yayını Nasıl Yapabilirim?

Bir podcast yayını yapmak istiyorsanız öncelikle nerede yayınlamak istediğinizi belirleyin.

  • Spotify
  • RSS
  • iTunes
  • iHeart
  • SoundCloud
  • Audioboom.com
  • Libsyn
  • CastBox
  • Google Podcasts
  • TuneIn
  • RadioPublic
  • Stitcher Radio
  • Deezer gibi platformlarda Podcastinizi yayınlayabilirsiniz.

Daha sonra bir içerik belirlemeniz gerekmektedir. İçerik hakkında konuşabileceğiniz sevdiğiniz  İçeriği belirledikten sonra kendinize bir yayın akışı oluşturun. Bu akış sayesinde ekipmanlarınızı organize edebilirsiniz. Gerekli ekipmandan bahsetmiyorum ama eğer ekipman hakkında da bilgi almak istiyorsanız linkten ulaşabilirsiniz.

kulaklık takmış bir çocuk var arka plan beyaz

Her şeyi hazırladıysanız Podcast yayınınızı  insanlara sunduysanız harika! Artık kendi sevdiğiniz ilgilendiğiniz konu hakkında birçok insanla bir araya gelebilirsiniz. Kendi kişisel çevrenizi geliştirmeniz için güzel bir fırsat.

Podcast Yayıncıları Nasıl Para Kazanıyorlar?

Podcast yayıncılığın 4 farklı para kazanma yöntemi var diyebiliriz.  Bunları ;

  1. Programatik Reklamcılık
  2. Sponsorlar
  3. Doğal reklam ve satış ortaklığı
  4. Abonelik ücreti ve bağışlar

Sonuç

Sonuç olarak arkadaşlar Podcast yapmak için motivasyonunuz varsa yapılması gereken her şey sizin için çok kolay geliyor. Çünkü motivasyon sizi daima bu iş için hazır ve zinde tutuyor.

Unutmayalım ki yaptığınız şey mühendislikte olsa Podcast yayıncılığıda olsa onu seviyor, sahipleniyor ve zevk alıyorsanız sizin için iş olamayacaktır.

alt text
YAZAREzgi Poyrazoğlu

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Disiplinlerarası Tasarım Nedir?

Disiplin kelimesi; Latince de öğretmek ve terbiye etmek anlamına gelen discipulus kelimesinden gelmiştir. Disiplinlerarası tasarım; benzer veya birbirinden ayrılan, farklı disiplin ve yaklaşımları ele almaktadır. Bir başka anlatımla yeni bir bilgi ve problemin sonucuna ulaşmayı amaçlayan disiplinler, birbiri ile iletişime geçerek ortadaki sınırları kaldırır. Kendi içerisinde işbirliği yapmanın bir yolunu bulur. Düşünce ve düşünüleni gerçekleştirme [...]

alt text
Şeyma Çetin

alt textGenel

Koronavirüs Perspektifinden Dijital Pazarlama

İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi. Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında [...]

alt text
Melisa Balyemez