Genel

Koronavirüs Perspektifinden Dijital Pazarlama

İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi. Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında [...]

alt text
Melisa Balyemez
alt text

İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi.

Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında %67 artış gözlemlendi. Aktif olarak evde çalışan ve eğitim görenler dışında bir de dijital pazarlamacılar için altın değerinde olan bir sosyal medya patlamasına şahit olduk bu dönemde. Hangimiz akışları yenilemedik, çılgınlar gibi… 🙂

sosyal medya gif

Ağırlıklı olarak dijitalde mesajlaşma kanallarının kullanımının büyük hit kazandığı bu günlerde, geçtiğimiz aya kıyasla WhatsApp %51 aktif kullanıcı artışını raporlarken, Facebook ve Instagram için %40+ kullanıcı  artışı raporlandı. Peki bu kadar kullanıcı çevrimiçiyken, sessiz kalmak niye demeden geçemiyorum.

telefonunda mesajlasan erkek eli

Özellikle sürecin öngörülebilir olmayışı ve sektörel zararlarını göz önünde bulundurarak, markalar ikiye ayrıldı: destek paylaşımları ve eğlenceli içerikleriyle online kullanıcının yanında olanlar, ticari kaygıları ile sessiz kalmayı tercih edenler.

Markalardan İlham Veren İşler:

Koç Holding #iyileşeceğiz

Getir ve İstanbul Valiliği İhtiyaç Sahiplerinin Yanında!

getir koronavirüs
@getir

Anadolu Efes, #evdekal çağrısını canlı yayın konserleriyle destekledi, çok da güzel yaptı!

anadolu efes koronavirüs
@birlikteguzel

Burger King, büyük sırrını paylaştı!

Vodafone’un Telefonlarınıza Sızan Mesajı Çok Net: #HayatEveSığar

Vodafona Korona Virüs

Doğadan: “Bir İyilik Yap Kendine”

dogadancay koronavirüs
@dogadan_cay

LC Waikiki’den “home office” çalışma sistemine alternatif kombin: #altıevüstüiş

lcwaikiki altievüstüis
@lcwaikiki

Ford Otosan’dan, 150 derecelik açıya sahip, yüzü tam koruyan maskenin seri üretimi haberi geldi!

fordotosan koronavirüs pazarlama
@fordotosan

Markanız için Koronavirüs Sürecinde Düşük Bütçeli Dijital Aksiyonlar Desem?

bilgisayardan çıkan hediye

Instagram’ın canlı yayın platformu ikili hesaplar ile alıp başını gitmişken, eğlenceli bir mesaj ile canlı yayında oyunlar veya söyleşiler düzenleyerek markanızın aktifliğini trendlere uygun olarak sürdürebilirsiniz.

ınstagram live chat

Blog içeriklerinizi yeniden parlatmaya ne dersiniz?

Bol bol vakti olan kullanıcılara, blog içeriklerinizle karşılayın! Hem web sitenize trafik kazandırın hem de elinizde bulunan blog içeriklerini ön plana çıkarın, biraz reklam desteği hiç fena olmaz 😉

Özellikle dijital mesajlaşma kanallarının aktif kullanıcı kazandığı bugünlerde, hızlı iletişim kurmanıza olanak sağlayan WhatsApp Business üzerinden bir iletişim kanalı oluşturun ve kulanıcılarınızdan aldığınız soruları hızlı cevaplarla entegre edin. Ve Facebook Messenger reklamlarına bir şans tanıyın.

whatsapp business messeage

Ahrefs gibi SEO platformlarından sektörünüze dair aramaları analiz edin, markanızla ilgilenebilecek kullanıcıları merak ettikleri soruları cevaplayan güncel içeriklerle karşılayın! Ve hatta yeni içeriklerinizi influencerlara yazdırmaya ne dersiniz?

Dijital pazarlamanın en efektif ve ekonomik kanallarından olan email marketing, bu dönemde mevcut kullanıcılarınızın markanızla kurduğu bağı güçlendirmek için de doğru bir tercih olacaktır 😉

email marketing

Not: Eğer mümkünse lütfen evinizde ve güvende kalın 🙂 #evdekal

alt text
YAZARMelisa Balyemez

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Markaların TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalı?

Dünya çapında 1 Milyar indirmeye ulaşan, 35 Milyon kişiyi aşkın Türk kullanıcısı olan TikTok, Covid-19 gündeminden dolayı evde kalan kullanıcıların kullandığı en popüler uygulamalar arasına girmiş bulunuyor. Uygulamanın yaptığı bu sükseyi değerlendirmek,  markaların TikTok Pazarlaması aksiyonları açısından önem taşıyor. TikTok yetkilileri, Türkiye’de 8-9 Milyon arasında olan aktif kullanıcı sayısının, karantina döneminde %30 artmış olduğunu bildirdi. [...]

alt text
Şerife Aytekin

alt textGenel

DEĞİŞEN DİJİTAL PAZARLAMA ALGISI

Geçtiğimiz 10 yıla bakacak olursak; “dijital pazarlama” kavramının bile altını doğru şekilde dolduramıyorken, Dijital pazarlama algısının böylesi bir değişim geçireceğini asla kestiremezdik. Gelişen teknolojilerin ve terimlerin dünyamıza girmesi ile birlikte yaşanan değişimler elbette ki pazara da pazarlamaya da bambaşka bir bakış açısı kazandırdı. Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci her geçen gün daha da artıyor [...]

alt text
Burcu Okurgan