Genel

Instagram Keşfet Bölümü Hakkında Merak Edilenler

Artık hepimizin elinde birer akıllı telefon ve hepimize ait birçok sosyal medya hesabı var. En çok içerik tüketilen sosyal medya kanallarından biri olan Instagram da popülaritesini daha uzun bir süre sürdüreceğe benziyor. Sıradan hayatlar süren bizlerin ilgi çeken sosyal medya paylaşımları yaparak deyim yerindeyse bir gecede ünlü olduğunun göstergelerinden biri olan Instagram Keşfet bölümüne çıkması [...]

alt text
Derya Yeşil
alt text

Artık hepimizin elinde birer akıllı telefon ve hepimize ait birçok sosyal medya hesabı var. En çok içerik tüketilen sosyal medya kanallarından biri olan Instagram da popülaritesini daha uzun bir süre sürdüreceğe benziyor. Sıradan hayatlar süren bizlerin ilgi çeken sosyal medya paylaşımları yaparak deyim yerindeyse bir gecede ünlü olduğunun göstergelerinden biri olan Instagram Keşfet bölümüne çıkması ise son dönemlerin en fazla merak uyandıran konularından.

Halihazırda bir sosyal medya ünlüsü değilseniz, ama influencer olmayı çok istiyorsanız kesinlikle Instagram Keşfet ile ilgilendiğiniz sonucuna varabiliriz. “Peki Instagram’ın Keşfet bölümüne nasıl çıkılır?”, “Keşfet’te yer almak ne işe yarar?” gibi soruların zihninizde dolaşmaya başladığını düşünüyorum. O zaman artık gelin, bu sorularınızın yanıtlarını aşağıda incelemeye başlayalım.

Instagram Keşfet Nedir?

Instagram Keşfet, Instagram algoritmalarının kullanıcı eğilimlerinden yola çıkarak Instagram kullanıcılarının ilgisini çekebilecek ve popüler hale gelen paylaşımlara yer verdiği bir bölüm. Daha açık bir ifadeyle etkileşimi fazla olan gönderilerin konuma, beğenilere ve aramalara da bağlı olarak Instagram kullanıcılarının keşfetmesi için ayrılan sekmede sergilendiği bölüme Instagram Keşfet adı verilmektedir.

Herhangi bir paylaşımınızın Instagram Keşfet bölümünde çıkması, sizi henüz takip etmeyen Instagram kullanıcılarının hesabınızı keşfetmesini sağlayıp takipçilerinizin artmasına önayak olacağından önemlidir. Bu sayede potansiyel takipçilerinize ulaşma, paylaşımlarınızın daha fazla etkileşim almasını sağlama ve belki de bir influencer olma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Instagram Keşfet İçin Aday Oluşturma Aşaması Nedir?

Instagram, Keşfet bölümünde yer vereceği içerikleri seçerken “tohum” adını verdiği hesaplardan yararlanır. Tohum hesaplar ise sizin Instagram’da daha önce etkileşime geçtiğiniz hesaplardır. Yani bir diğer deyişle ilgi alanınıza girdiği için takip ettiğiniz hesaplar, tohum hesaplar olarak adlandırılır. Böylece bu hesaplara benzer Instagram hesapları ile de ilgilenebileceğinizi düşünen Instagram, bu hesapların paylaşımlarını Instagram Keşfet bölümünde önünüze çıkarır.

Bir örnekle açıklamak gerekirse, diyelim ki ben Melisa’nın fotoğrafını beğendim. Dolayısıyla artık Melisa’nın hesabı, Instagram için bir tohum hesap. Bengü’nün de Melisa ile benzer içerikler paylaştığını düşündüğümüzde Instagram’ın Bengü’nün hesabı ile ilgilenebileceğimi varsayacağını düşünebiliriz. Nihayetinde henüz hiç etkileşime geçmediğim, fotoğraflarını bile görmediğim Bengü, artık benim Keşfet bölümümde çıkacaktır.

Instagram Keşfet Bölümüne Girildiği Nasıl Anlaşılabilir?

Bu soruya tek cümleyle yanıt verebilirim: Instagram’da paylaştığınız bir içeriğin istatistiklerine baktığınızda “Keşfet’ten” diye bir başlık gördüğünüz ve bu başlığın da tam karşısında içeriğinizi Keşfet aracılığıyla gören kişi sayısını gördüğünüzde, artık Keşfet bölümüne çıktığınızı kolaylıkla anlayabilirsiniz. Ancak Keşfet sekmesinde yer almak, bu cümleyi kurmak kadar kolay değil tabii ki. Eğer bu yola baş koyduysanız, dikkat etmeniz gereken bir dolu madde olduğunu söyleyebilirim.

Öncelikle Instagram’da paylaşacağınız içeriğin gerçekten ilgi çekici olduğundan emin olmalısınız. Fotoğraf, resim veya video formatında paylaşabileceğiniz bu içerik için bilgilendirici ve etkileşime yönlendiren bir metin açıklaması olması da şansınızı artıracaktır. Ayrıca içeriğinizi paylaşırken bir de konum eklemek, Keşfet bölümüne çıkmanızı daha da kolaylaştıracaktır. Benzer biçimde paylaşımınızı daha fazla kişiye yayılmasını sağlayacak etiketler de kullanabilirsiniz. Son olarak takipçilerinizin aktif olduğu gün ve saatleri de dikkate alarak etkileşimin en yüksek olabileceği zamanlarda içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Takipçilerinizin yoğun olarak online olduğu zaman dilimlerini ise Instagram’ın Ayarlar bölümündeki İstatistikler başlığı altında yer alan Hedef Kitle sekmesinin içindeki Takipçiler başlığından öğrenebilirsiniz. Bu arada önerilerimi dikkate aldığınız halde hesabınızın hala Instagram Keşfet bölümünde yer almadığına şahit olursanız; bu konuda net kurallar olmadığını, önerilerimi yalnızca tecrübelerime dayanarak sıraladığımı belirtmek isterim.

alt text
YAZARDerya Yeşil

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Markaların TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalı?

Dünya çapında 1 Milyar indirmeye ulaşan, 35 Milyon kişiyi aşkın Türk kullanıcısı olan TikTok, Covid-19 gündeminden dolayı evde kalan kullanıcıların kullandığı en popüler uygulamalar arasına girmiş bulunuyor. Uygulamanın yaptığı bu sükseyi değerlendirmek,  markaların TikTok Pazarlaması aksiyonları açısından önem taşıyor. TikTok yetkilileri, Türkiye’de 8-9 Milyon arasında olan aktif kullanıcı sayısının, karantina döneminde %30 artmış olduğunu bildirdi. [...]

alt text
Şerife Aytekin

alt textGenel

DEĞİŞEN DİJİTAL PAZARLAMA ALGISI

Geçtiğimiz 10 yıla bakacak olursak; “dijital pazarlama” kavramının bile altını doğru şekilde dolduramıyorken, Dijital pazarlama algısının böylesi bir değişim geçireceğini asla kestiremezdik. Gelişen teknolojilerin ve terimlerin dünyamıza girmesi ile birlikte yaşanan değişimler elbette ki pazara da pazarlamaya da bambaşka bir bakış açısı kazandırdı. Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci her geçen gün daha da artıyor [...]

alt text
Burcu Okurgan