Hayatımızın her alanında aktif bir rol oynayan reklamların belki de en dikkat çekici ve zekice planlanması gereken türü Gerilla Pazarlama olarak karşımıza çıkar. Peki orijinal adıyla “Guerilla Marketing” olan Gerilla Pazarlama nedir, özellikleri nelerdir?
Gerilla Pazarlama, ilk olarak 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından yazılan “Gerilla Pazarlama” isimli kitapta gelişmiştir. Gerilla Pazarlama; viral etkiye sahip, düşük maliyetli ve alışılmışın dışında bir strateji ile yürütülen reklam türüdür. Marka bilinirliği açısından oldukça yüksek bir etkiye sahiptir.
Gerilla Pazarlamanın Özellikleri Nelerdir?
Tüketicinin ilgisini çekerek klasik reklam türlerine göre daha iyi akılda kalan Gerilla Pazarlama, düşük bütçe ile yapılabilmesi açısından da öne çıkar. Gerilla Pazarlama’da ihtiyaç duyulan en büyük unsur ise hayal gücü ve yaratıcılıktır. Bu sayede küçük bir adımla markanızı akıllara kazıyabilirsiniz.
Gerilla Pazarlama’da geleneksel reklamlara göre daha az kişiye erişilir çünkü hedef kitlesi yalnızca o bölgede bulunan kişilerdir. Fakat zekice hazırlanmış bir Gerilla Reklam, az kişi üzerinde bile büyük etkiler yaratır.
Gerilla Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?
Gerilla Pazarlama’nın en önemli özelliği olarak uzun süre akıllarda kalmasını söyleyebiliriz. Kişiler, reklamın stratejik zekâsından etkileneceği için uzun süre bunu hatırlayacaktır.
Gerilla Pazarlama, reklam için düşük bütçe ile planlama yapan küçük işletmelerin de kullanabileceği bir türdür. Büyük markalar gibi geleneksel ve dijital pazarlama alanlarını kullanmak için bütçe ayıramayan markalar, iyi düşünülmüş bir Gerilla Reklam kurgusuyla müşterilerine ulaşabilir.
Gerilla Pazarlama Stratejileri ve Dikkat Çeken 10 Örnek
Gerilla Pazarlama’nın dünyada birçok farklı ve beğenilen örneği var. Biz de bu bölümde dikkat çeken 10 örneği bir araya getirdik.
İşte Gerilla Pazarlama stratejileri ile dikkat çeken 10 örnek!
1. Siemens
2. Koleston
3. Kitkat
4. Penline
5. McDonald’s
6. IWC Schaffhausen
7. Nivea
8. NRDC.org
9. Coca Cola
9. Oldtimer