Genel

Mobil Pazarlama Nedir?

Amerikan Mobil Pazarlama Birliği’nin yaptığı mobil pazarlama tanıma göre; kullanıcıların herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile etkileşimli olarak, ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlayan, tüm uygulamalara verilen addır. Pazarlama yöntemi ve devamındaki gelişmelere ek değişimler, farklı pazarlama stratejilerine imkân oluşturuyor. Gelişen teknolojiden doğan, yeni pazarlama alanları bu gelişmeler beraberinde ortaya çıkmış [...]

alt text
Nurdan Eskili
alt text

Amerikan Mobil Pazarlama Birliği’nin yaptığı mobil pazarlama tanıma göre; kullanıcıların herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile etkileşimli olarak, ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlayan, tüm uygulamalara verilen addır.

Pazarlama yöntemi ve devamındaki gelişmelere ek değişimler, farklı pazarlama stratejilerine imkân oluşturuyor. Gelişen teknolojiden doğan, yeni pazarlama alanları bu gelişmeler beraberinde ortaya çıkmış oluyor. Peki, nedir mobil pazarlama?

Mobil pazarlama; web siteleri, e-posta, SMS, MMS, sosyal medya ve uygulamalar aracılığı ile akıllı telefon, tablet veya diğer mobil cihazlardan kitlenize ulaşmak için tercih edilen pazarlama kanalıdır.

Neden Mobil Pazarlama?

Yapılan araştırmalar, masaüstü bilgisayar kullanımının yerini mobil cihazlara bıraktığını gösteriyor. Her an yanınızda olan bu cihazlar sayesinde, her zaman bilgiye ulaşmanız mümkündür. Böylesine sık kullanılan bir alanda görünür olmamak, sizi rakiplerinizden geriye düşürecektir.

Cihazların kullanım oranındaki artış ile beraberinde gelen bu cihazlar ile geçirilen zaman, güncel veriler üzerinde bu alanda pazarlama yapmanın avantajını açıkça ortaya çıkarıyor. Devamında ise sosyal medyanın kullanım alanın genellikle mobil cihazlar olması, kitlelere daha kolay erişebilme fırsatını sunuyor. Özellikle, e-ticaret hacminin cihazlara göre dağılımına bakıldığında, mobil kullanımdaki artış dikkat çekiyor.

Mobil pazarlamada başarı elde etmek isteyenlerin yapması gereken ilk şey; web sitelerini mobil uyumlu hale getirmeleridir.

Mobil Uyumlu Web Sitesinin Önemi

Ahşap masa üzerinde mobil pazarlama kanalları üzerinde oluşturulan reklam kampanyaları

Mobil uyumlu bir web sitesi artık bir seçenek değil, zorunluluktur. Mobil uyumlu bir sitenin sürdürülebilirliği, tutarlı ve ilgi çekici bir kullanıcı deneyimi sunmak ile mümkündür. Optimal şekilde çalışan bir web sitesi, girilen her cihazda sorunsuz çalışıyorsa mobil uyumlu kabul edilir.

Mobil uyumlu bir web sitesi;

• Daha iyi SEO kalitesine sahip olacaktır.
• Her cihaz için aynı URL yapısı ve HTML kodu kullanılmalıdır.
• Mobil uyumlu bir site oluştururken, yeni bir tasarıma ihtiyaç duymazsınız.
• Mobil uyumlu bir siteyi yönetmek ve geliştirmek çok daha kolaydır. Yaptığınız bütün güncellemeler, sitenize erişen tüm cihazlarda kolaylıkla görünecektir.
• PC ve mobilde ayrı web sitesi tasarlamak zorunda olmadığınız için uygun maliyetli olacaktır.

Mobil Pazarlamada En Çok Tercih Edilen 6 Strateji

Mobil pazarlama ile öne çıkmanız oldukça muhtemeldir. 7/24 açık cihazlara gönderilen bildirimler sayesinde kullanıcılara her zaman ulaşabilir olmak sizi başarıya götürecektir. Mobil pazarlama ile hangi yollardan kullanıcılara ulaşabileceğinize bir bakalım.

1) Uygulama Tabanlı Pazarlama

Mobil uygulamaları içerisine dahil eden mobil pazarlamacılıktır. Üstelik bu yöntemi kullanmak için uygulama geliştirmenize de gerek yoktur. Google AdMob gibi reklam hizmetleri veren üçüncü taraf araçlar, mobil uygulamalarda görünen reklamları oluşturmanıza imkân tanır.

2) Oyun İçi Mobil Pazarlama

Mobil oyunlarda görünen reklam olarak ifade edilir. Daha açıklayıcı olmak için; afiş açılır pencereleri, tam sayfa resim reklamları ve son olarak yükleme reklamları olarak görünen video reklamlarıdır.

3) QR Kodları

Sınırlı alanda sınırsız bilgiye ulaşılabilen reklam seçeneğidir. Reklam kanalı üzerinde oluşturulan kod ile her türlü detaya sadece QR okutma yolu ile ulaşabilirsiniz.

4) Konum Tabanlı Pazarlama

Kullanıcıların konumuna bağlı olarak görünen reklamlardır. İşletmenin tercih edeceği konuma bağlı olarak, belirtilen konuma yakın kullanıcılara gözükecek reklamlardır. Kullanıcıların yerel işletmeler üzerinde arama yapmaları halinde oldukça işe yarayan bir reklam yöntemidir.

5) Arama Ağı Reklamları

Google reklam ağı olarak bilinen “arama yapmak için tıklayın” uyarıları, harita gibi ekstra eklentiler içeren mobil cihazlar için tasarlanmış reklam kanalıdır.

6) SMS & MMS

Kullanıcının telefon numarasına gönderilen, metin içerikli teklif sunan reklam kanalıdır. Bu kanal çok güçlü bir seçenektir. Gün içinde 3,6 milyardan fazla insan SMS mesajı alıyor. Devamındaki süreçte ise bu mesajların %90’ı, 3 dakika içerisinde açılıyor.

Önemli noktası ise kullanıcılar sizden SMS veya MMS almayı kabul etmesidir. Buna izin vermediklerinde reklamlarınızı kullanıcılara gönderemezsiniz. Bu reklam seçeneğini tercih etmeden önce müşteri onayını almanız daha olumlu bir yaklaşım olacaktır.

Mobil cihazlardan üzerinden reklam yollamadan önce; kullanıcıların kişisel veri gizliliğini etkileyeceğinden izin alarak, saygılı bir tutum izlemeye özen gösterin.

Etkili bir SMS pazarlama mesajı oluştururken;

• Metin uzunluğunuzun 160 karakterden fazla olmamasına dikkat edin.
• Kısaltma kullanmaktan kaçınınki kullanıcı tarafından anlaşılabilir olsun.
• Kullanıcıya değerli bir teklif sunun.
• Mesajın kimden geldiğini açıkça belirtin.
• Mesajınıza harekete geçirici kelimeler eklemek de mobil pazarlamada etkili bir yöntemdir.
MMS ile mesaj gönderirken daha eşsiz bir deneyim sunmak için;
• Görsellerinizi ilgi çekici olacak şekilde seçin.
• Çok kanallı pazarlama kampanyalarıyla ilgi kurulabilecek şekilde hazırlayın. (TV, web kanalları, her türlü cihaz, sosyal medya…)
• Viral içerikler hazırlayın: sosyal medya hesaplarında paylaşılabilir olsun.

SMS & MMS reklamlarını tercih edecekseniz; yeterli bildirim, kaydolma izni, vazgeçme ilkelerini unutmayın. Kampanyalarınızı bu doğrultuda ilerletirseniz başarıya ulaşmanız daha muhtemel olacaktır.

Mobil Pazarlamada Önemli 4 Uzantı Nedir?

Mobil cihaz kullanıcılarına uygun olarak hazırlanan reklam kanalları

1) Tıkla-Ara Reklam Uzantıları:

Bu reklam uzantıları “ara” düğmesi ile kullanıcıyı harekete geçirme özelliği sunar. Bu uzantılar kullanıcıların size ulaşabilmesini ve etkileşimde olmasını sağlar. İşletmenizin açık ve ulaşılabilir olduğu saatler içinde bu uzantıları kullanmanız en idealidir.

2) Mobil Cihazlar İçin Google Reklamları:

Reklam verenlerin, reklamların altına bir indirim kuponu yollaması ile oluşturulan reklamlardır. Bu sayede görünmeyecek reklamlar üzerinde bile kullanıcının dikkatini çekmenize yardımcı olur.

3) Tıkla-İndir Reklam Uzantıları:

Tıkla-ara reklamlar ile aynı mantıktadır. Tek farkı arama özelliği yerine indirme seçeneğini sunar.

4) Yerel Reklam Uzantıları:

Yerel uzantılar genellikle bir telefon numarası veya Google haritalar gibi bir bağlantı içeriği ile gerçekleşir.

Mobil pazarlama stratejilerinin tek başına yeterli olmadığını ancak pazarlama faaliyetlerinde önemli bir yeri olduğunu unutmayın. E-posta kampanyalarından SEO’ ya; sosyal medyadan, içerik pazarlamaya kadar izleyeceğiniz stratejilerden biri mobil pazarlamadır.

Kısacası, web sitenizi optimize ederek ve mobil uyumlu hale getirerek dijital pazarlama yolunda ilk adımı atabilirsiniz.

Bu yazımızda, mobil pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken noktalara değindik. Dijital Kimlik Yönetimi: Markanızın Varlığını Dijitale Taşıyın! içeriğimizde de, markalar için dijital pazarlama stratejilerinden bahsettik.

alt text
YAZARNurdan Eskili

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Disiplinlerarası Tasarım Nedir?

Disiplin kelimesi; Latince de öğretmek ve terbiye etmek anlamına gelen discipulus kelimesinden gelmiştir. Disiplinlerarası tasarım; benzer veya birbirinden ayrılan, farklı disiplin ve yaklaşımları ele almaktadır. Bir başka anlatımla yeni bir bilgi ve problemin sonucuna ulaşmayı amaçlayan disiplinler, birbiri ile iletişime geçerek ortadaki sınırları kaldırır. Kendi içerisinde işbirliği yapmanın bir yolunu bulur. Düşünce ve düşünüleni gerçekleştirme [...]

alt text
Şeyma Çetin

alt textGenel

Koronavirüs Perspektifinden Dijital Pazarlama

İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi. Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında [...]

alt text
Melisa Balyemez