Genel

DEĞİŞEN DİJİTAL PAZARLAMA ALGISI

Geçtiğimiz 10 yıla bakacak olursak; “dijital pazarlama” kavramının bile altını doğru şekilde dolduramıyorken, Dijital pazarlama algısının böylesi bir değişim geçireceğini asla kestiremezdik. Gelişen teknolojilerin ve terimlerin dünyamıza girmesi ile birlikte yaşanan değişimler elbette ki pazara da pazarlamaya da bambaşka bir bakış açısı kazandırdı. Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci her geçen gün daha da artıyor [...]

alt text
Burcu Okurgan
alt text

Geçtiğimiz 10 yıla bakacak olursak; “dijital pazarlama” kavramının bile altını doğru şekilde dolduramıyorken,

Dijital pazarlama algısının böylesi bir değişim geçireceğini asla kestiremezdik. Gelişen teknolojilerin ve terimlerin dünyamıza girmesi ile birlikte yaşanan değişimler elbette ki pazara da pazarlamaya da bambaşka bir bakış açısı kazandırdı.

Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci her geçen gün daha da artıyor ve nasıl adapte olunacağı konusu bizleri bu noktada hala düşündürüyor.

Markalar, teknolojiyi dijital pazarlama yöntemlerine dahil ederek yaratıcı ve dikkat çekici çalışmaları ile rekabeti epey kızıştırıyorlar. Pazarlama alanda başarı, değişime hızlı ayak uydurup bunu gerçekleştirenler ve öncülük edip sürdürebilir bir strateji çizenler arasından çıkıyor. Bu açıklamaya verilebilecek en uygun örnek, geçtiğimiz yıllar içerisindeki başarılarını ivmeli şekilde yukarıya taşıyan Facebook ve Google olacaktır.

MODERN PAZARLAMA

Eskiden çeşitli yeteneklerin gerektiği pazarlama sanatı da artık neredeyse tamamen dijitale dönmüş ve bugünkü modern pazarlamayı oluşturmuştur. Gelecekte ise her şeyin internet üzerine olacağını ve dijitalin daha büyük yer kaplayacağını görmek ise kaçınılmazdır. Çünkü modern pazarlamada, Pazar kavramı da teknolojik gelişmeler ile değişikliğe uğramıştır. Pazar küresel hale gelerek, müşterilerin dünyanın istediği yerinden istediği ürün ya da hizmeti satın alabilmesine elverişli hale gelmiştir.

 

modern dünya algısı yaratacak mor illüstrasyon

Değişen pazarlama algısının gelişmesi ile birlikte, modern dijital pazarlamada önemi giderek artan metrikleri 3 maddede inceleyecek olursak;

Hedef Kitle Davranışları

Bazı istatistiki veriler ile yapay zekâ veya diğer bir deyişle makine öğrenimi birleştiğinde, hedef kitle alışkanlıkları, davranışları saptanabiliyor. Örneğin potansiyel müşterilerinizin girdiği-gezdiği siteler, okuduğu bloglar, beğendiği gönderiler, araştırdığı ürünler, aramaları ve Google’a sorduğu gibi çeşitli veriler toplanıp, çıkarımlar yapılarak oldukça tutarlı sonuçlar elde edilebiliyor ve pazarlama stratejiniz tüm bu metrikleri göz önünde bulundurarak belirleniyor. Bu durumda başarı neredeyse kaçınılmaz. Markalar, tüketici davranışlarını en önemli metrikleri arasında tutarak satışlarını ve dönüşüm oranlarını gözle görülür şekilde yukarıya taşıyabiliyorlar. ( Bkz. trendyol.com )

Veriler Doğrultusunda “İçerik”

Bill Gates 1996 yılında: “İçerik kraldır.” sözünü söylediğinde kimse içerik pazarlamasının bu kadar değer kazanacağını tahmin edemiyordu.

Gelişen ve dijitalleşen teknoloji doğrultusunda, hayatlarımız artık çok daha farklılaştı. Küreselleşmenin etkileri ile birlikte bir çok sektör değişti ve artık markaların fark edilebilmeleri için ellerindeki en büyük kozlarından biri “etkili içerik üretmek” oldu. İçeriğin dikkat çekici olma oranının, dönüşüm oranıyla doğru orantıda seyrettiğini gören markalar, pazarlama stratejilerinin merkezine “ilgi çekici içeriği” koyuyorlar. Bu durum, modern pazarlamanın en iyi getirilerinden biri olan içerik pazarlamasın günümüz dünyadaki rekabetinin sebebini açıklıyor.

İçerik pazarlamasının asıl amacı markanızı tanınır hale getirebilmek ve markanızı takip eden, içeriklerinizi merakla bekleyen ve etkileşim yakalayabildiğiniz sadık bir takipçi kitlesi yaratmaktır. Bu sebepten markalar için vazgeçilmez metriklerden biridir.

dijital dünyada içeriğin önemini vurgulamak üzere bilgisayarda çalışan iki illüstrasyon insan

Sosyal Medya

Modern pazarlama uygulamalarını en çok sosyal medya platformlarında gördüğümüzü söyleyebiliriz. İnsanların günlük yaşantılarında vakitlerinin çoğunu harcadığı sosyal medya, pazarlamanın da en büyük payını oluşturuyor.

Herhangi bir konuda pazarlama yapılacaksa, markaların ilk hamlesi sosyal medya kanallarını açmak oluyor. Böylelikle Instagram ve Youtube gibi sosyal medya platformları sayesinde az miktarlara oldukça etkili pazarlama reklamları oluşturabiliyorlar. Modern pazarlama olarak gelişen bu sektör satışları son derece etkilediği için her yıl reklam pazarlamasına ayrılan bütçeler artan bir grafikte ilerliyor.

Bu yazımızda; değişen ve gelişen dünyada yeniden şekillenmeye başlayan “dijital pazarlama algısı” ve “modern pazarlama” kavramlarına kısaca değindik.

alt text
YAZARBurcu Okurgan

Genel
ile ilgili içerikler.

alt textGenel

Markaların TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalı?

Dünya çapında 1 Milyar indirmeye ulaşan, 35 Milyon kişiyi aşkın Türk kullanıcısı olan TikTok, Covid-19 gündeminden dolayı evde kalan kullanıcıların kullandığı en popüler uygulamalar arasına girmiş bulunuyor. Uygulamanın yaptığı bu sükseyi değerlendirmek,  markaların TikTok Pazarlaması aksiyonları açısından önem taşıyor. TikTok yetkilileri, Türkiye’de 8-9 Milyon arasında olan aktif kullanıcı sayısının, karantina döneminde %30 artmış olduğunu bildirdi. [...]

alt text
Şerife Aytekin