Google Merchant diğer bir anlamı ile Google Alışveriş, Google üzerinden alışveriş ile uğraşan kullanıcılara kolaylık sağlamak üzere geliştirilmiştir.
Mağaza ürün paylaşımlarının Google’a sunulması ile birlikte, Google üzerinden yapılan araştırmalarda ürünler kolaylıkla kullanıcılar ile buluşur.
Google Merchant (Google Alışveriş) nedir sorusunu biraz daha detaylandıracak olursak;
Farzedelim ki online olarak satış yaptığınız bir mağazanız var. Mağazanızda yer alan ürünleri, Google ‘da yayınlamak istiyorsunuz. Yayınlamanızın tamamlanabilmesi için mağazanızda yer alan tüm ürünlerin Google tarafına ayrı ayrı manuel olarak yüklenmesi gerekiyor. Tam bu noktada, Google Merchant (Google Alışveriş) devreye giriyor.
Google Merchant Center çevrimiçi bir mağazadan ziyade ürünlerinizin çevrimiçi pazarda bulunmasına katkı sağlayacak ürün listeleme hizmetidir.
Google Merchant (Google Alışveriş) Ne İşe Yarar?
Google Alışveriş’in ana amacı işletmenize ait fiyat, görsel, açıklama gibi ürün bilgilerinizin kullanıcı aramaları karşısında listelenmesini sağlamaktır. Google Merchant Center aynı zamanda Google My Business, Google Ads gibi diğer hizmetlerle entegre çalışma imkanı sunar.
Google Alışveriş ne işe yarar sorusunun cevabını ise şu şekilde tanımlayabiliriz; mağazanızdaki ürünleri veya verilerinizi Google tarafına yükleyerek, ilgili hedef kitlenize sunmanızı sağlayan bir araçtır. Yüklemiş olduğunuz ürünler sabit kalmaz, dilediğiniz zaman güncelleyebilir ve düzenleyebilirsiniz.
Doğru yönlendirilmiş bir strateji ile mağaza satışlarınızı daha da arttırabilirsiniz. Stratejinizi geliştirebilmek için Google Alışveriş reklamlarını kullanabilirsiniz. Zorda kaldığınız herhangi bir durumda çözüm olarak Google uzmanları ile iletişim kurabilirsiniz.
Temel olarak Google Merchant Center (Google Alışveriş), potansiyel hedef kitlenizi hedef ağınıza çekmeyi amaçlar. Müşterilerin ürünleri aramasında ve farklı bir ürünle karşılaştırmasında kolaylık sağlar, bu nedenle ürünlerinizi doğru yerde doğru tüketicilere sunmuş olursunuz. Ayrıca anahtar kelime kullanımı tüketicilere kolaylık sağlamaktadır.
Google Merchant Center Entegrasyonu
Google Merchant Center diğer Google hizmetleri ile entegre olabilmektedir. Bunlar; Google Görüntülü Reklam Ağı, Google Ads ve diğer reklam platformlarıdır. Google Merchant Center'ın entegre olarak çalışması, çok kanallı reklam kampanyaları kurgulananıza olanak sağlar.
Kendi Google Ads hesabınıza bağlantı oluşturmak için:
- Merchant Center hesabınızda araçlar simgesini ve ardından "Ayarlar" bölümünden Bağlı hesaplar'ı tıklayın.
- Google Ads'i seçin.
- "Google Ads hesabınız" altında, bağlantı oluşturmak istediğiniz Google Ads müşteri kimliğini bulun. Müşteri kimliğini, oturum açtığınızda herhangi bir Google Ads sayfasının üst kısmında, e-posta adresinizin yanında bulabilirsiniz.
- "İşlemler" altında Bağla'yı tıklayın.
Google Merchant Center Nasıl Kullanılır?
Google Merchant Center nasıl kullanılır öğrenmek için ilk önce, hesap açılması gerekir.
İlk olarak Google hesabı oluşturmak gerekli. Eğer hali hazırda kullandığınız Gmail hesabınız veya Google My Business hesabınız varsa onlar ile de başlayabilirsiniz.
Başlamak için Google Merhant Center'a sonra başlayın'a tıklamanız gerekli. Akabinde, adres ve mağaza adı gibi gerekli bilgilerinizi girmeniz gerekir. Sonrasında mağazanız için tercih ettiğiniz satın alma parametreleri girilerek, entegre etmek istediğiniz üçüncü platform seçilir.
Mağazanızdan belirlediğiniz ürünleri Google Merchant Center'a yükleyebilmeniz için iki seçenek vardır. Manuel ve veri feed dosyası olarak.
Söz konusu feed'i şu şekilde tanımlayabiliriz;
Temel olarak ürünlerinizin bilgilerini içeren Google E-Tablolar, TXT, XML dosyası veya API'sıdir. İçerisinde yer alan bilgiler sayesinde Google ilgili ürününüzün neyle ilgili olduğunu tahmin eder ve arama sıralamasında ürününüzün listelenmesine yardımcı olur.
Tabiri caizse, Google ürünlerinizi feed ile analiz eder ve tüketiciye sunar.
Google Merchant Center Ücretli Mi?
Akla takılan en can alıcı sorulardan birisi Google Merchant Center ücretli mi yoksa ücretsiz mi soursudur. Google Merchant Center Google’ın sunduğu ücretsiz platformlarda biridir. Platforma ücretsiz bir şekilde giriş sağlayabilirsiniz ancak etkileşimi arttırabilmek için ödeme yapmanız gerekmektedir.
Fiyatlandırma ise, tıklama başına maliyet ve etkileşim başına maliyet olarak belirlenmektedir.
Tıklama başına maaliyet: Potansiyel bir tüketici sizin ürününüze tıkladığında ödeme yaptığınız seçimdir.
Etkileşim başına maaliyet: Herhangi bir şekilde tüketici reklamı daralttığında, büyüttüğünde veya genişlettiğinde ödeme yapmanız gerekir. Ayrıca, 10 saniyeden fazla süre ile tüketici verdiğiniz reklamı görüntülerse yine etkileşime girer ve ücret ödersiniz.
Google Merchant Center’a Nasıl Ürün Eklenir?
Google Merchant Center ürün ekleme yapabilmeniz için manuel ve veri feed olarak dosya yüklemeniz gerekir. Ürün başlığı, görseli, bilgisi, kategorisi, anahtar kelimeler ve feed yönetimi dahil her şey optimize edilebilmektedir.
Doğrudan ürün eklemek için Merchant Center hesabınızda oturum açın, ardından yan panelde ürünlere gidin. Rüm ürünleri seçin ve sol üst köşeden +’yı tıklayın. Ürünler hakkında olabildiğince fazla bilgi girmeye özen gösterin böylelikle paylaşılan bilgi arttıkça ürünleriniz alakalı sorgularda daha fazla gösterilir. Tüm bilgileri girdikten sonra kaydet’i tıklayın. Tüm ürünleriniz için bu işlemi tekrarlayın.
Ürün sayınız fazlaysa ürünlerinizi feed içinde göndererek daha hızlı bir çözüm sağlayabilirsiniz.
Feed'i oluşturmak için Merhant Center'a giriş yaptıktan sonra, sol tarafta yer alan menüde Ürünler > Feed'ler seçilmeli. Akabinde, Primary Feed, + tuşuna tıklanmalı.
Dil ve ülke seçimini yapıp devam edin. Feed adınızı girdikten verilen seçenekler arasında giriş yöntemini belirleyin.
İlk kez Feed oluşturuluyorsa, sol tarafta yer alan Ürünler'e tıklanmalı ve Tüm yönetimleri gör seçilmeli. İlgili ülke seçildikten sonra devam edilerek, ad ve giriş yönetimi belirlemelisiniz. Giriş yöntemini seçtikten sonra Feed Oluştur seçeceğine tıklayarak kurulumu tamamlayın.
Google Alışveriş'in e ticaret içerisindeki önemine de değinecek olursak;
- En önemli özelliklerinden birisi, filtrelenebilir tüketici bilgilerinin yer almasıdır.
- Google Alışveriş sayesinde, müşteriler istedikleri ürünleri kolaylıkla filtreleyebilirler. Böylece istedikleri ürünlere daha kolay ulaşma imkanı bulurlar. Google alışverişte sol tarafında bulunan sekmeden, ilgili ürün ve marka gibi detaylara kolaylıkla erişilebilir.
- Ayrıca Google Alışveriş, müşterilerin birbirleri arasında da etkileşimi arttırabilmek, aynı zamanda çıkarlarını koruyabilmek için tedarikçilerin sunduğu ürünlere yorum ve puanlama yapabilme imkanı da sağlamaktadır. Bu sayede müşterilerde diğer müşterileri yönlendirebilmektedir.
- Google Alışveriş, aynı zamanda farklı sitelerde görülen ürünlerin kıyaslanabilmesine de olanak sağlar. Bu sayede ilgili ürünü satın almadan önce tüketici ürünlerle ilgili net bilgilere ulaşabilmektedir.
Özetleyecek olursak, Google Merchant nedir ve Google Merchant ne işe yarar gibi soruların cevabı şu şekilde verilebilir;
Google Merchant hem tedarikçinin hemde tüketicinin çıkarı düşünülerek kurgulanmış bir Google platformudur. Tedarikçi söz konusu ürünlerini sisteme yükleyerek, ilgili hedef kitlesine daha kolay bir şekilde ulaşabilir. Tüketici de alacağı ürünü kolaylıkla bulabilir. Ayrıca tüketici ilgili ürünü almadan önce, yorumlara ve puanlamaya bakabilir. Bu sayede ilgili tedarikçiye ve ürüne olan güveni de artar. Ek olarak seçtiği ürünü farklı ürünlerle kıyaslayarak, teknik detaylarını karşılaştırabilir ve fiyat analizini daha kolay bir biçimde yapar.
Bu içeriklerimiz de ilginizi çekebilir: