Genel

Linkedin Reklamlarına Dair Nokta Atışı Öneriler

Seçmeniz gereken reklam objektifinden kreatif fikirlerine, Linkedin reklamlarınızı geliştirip bir adım öteye taşımanız için güçlü ipuçlarını sıraladık. Sözü uzatmadan önerilerimize geçelim. Linkedin, diğer mecralarda da olduğu gibi gerçek görsellerin ön plana [...]

Şerife Aytekin

Kreatif Kullanımınız ile CTR Verilerinizi Arttırın

Linkedin, diğer mecralarda da olduğu gibi gerçek görsellerin ön plana çıktığı bir paylaşım ve reklam platformudur. Şirketiniz ile bağı olan veya tanınmış bir kişinin yüzünün görsel ve video reklamlarında kullanılması, tıklanma ve izlenme oranlarını arttıran doğru bir strateji olacaktır.

Linkedin kullanıcıları, niceliksel veriye alışkın kitleler arasında yer almaktadır. Buradan yola çıkarsak görsellerinizde sayısal verilerden yararlanmak hedef kitlenizin dikkatini çekecektir. Buna ek olarak görsel içeriklerde canlı ve koyu renkler kullanmak da etkileşim oranlarını artırabilir.

Görsel kullanımına dair üzerinde durulması gereken bir diğer nokta da LinkedIn reklam görsellerinin nasıl boyutlandırılması gerektiğidir. Reklamlarınızı hazırlarken görsellerinizde kare boyutlar tercih etmek yerine, 1200x627 px ölçüsüne sadık kalmanızı tavsiye ederiz.

Öte yandan, Linkedin reklamlarında video kullanmak CPC maliyetlerinizi düşüren en önemli stratejilerden bir tanesi olarak ön plana çıkmaktadır. Fakat bu durumda video süresini doğru ayarladığınızdan emin olmalısınız.

Çünkü, Facebook’ta iyi çalışan uzun süreli reklamların aksine LinkedIn’de kısa süren reklam videolarının daha çok izlendiği bilinmektedir. Buna ek olarak reklam videonuza alt yazı eklemek iyi bir tercih olacaktır.

Linkedin Reklamları Apple

Eğer reklam vermedeki amacınız web sitenize trafik çekmek ya da reklamınızı gören kişilerin aday oluşturma formunu doldurmasını sağlamak gibi bir objektif ise görsel kreatifi kullanarak daha verimli sonuçlar elde edebilirsiniz.

Ayrıntılı Demografik Raporları Her Zaman İnceleyin

Ayrıntılı demografik raporlar sayesinde reklamlarınızın CTR verilerini yükseltebilirsiniz. Bu noktada Linkedin reklamlarının öne çıkan en önemli özelliğinin ise Facebook ya da diğer reklam platformları gibi sınırlı bir demografi raporu vermemesi olduğunu belirtelim.

Aşağıda sıraladığımız segmentler ile reklamınızın aldığı görüntülemeleri, tıklamaları ya da form doldurma sayılarının raporunu istediğiniz formatta ve değerlerde elde edebilirsiniz.

  • İş alanı
  • İş unvanı
  • Şirket
  • Şirket sektörü
  • Kıdem
  • Şirket büyüklüğü
  • Konum
  • Ülke/Bölge

Ayrıntılı Demografik Raporları Her Zaman İnceleyin

Sponsored Content Objektifinin Önemini Unutmayın

Sponsorlu içerik reklam objektifi, Linkedin Global’deki reklam uzmanlarının da en çok tavsiye ettiği reklam modeli olarak karşımıza çıkıyor. Bunun nedenini bu reklam türünün düşük CPC maliyetleriyle yüksek reklam sonuçları getirmesi olarak açıklayabiliriz.

Eğer bir web sitesi tıklaması reklamı tercih edecekseniz ve markanızın bilinirliği düşük ise stratejinizde mutlaka sponsored content objektifi de yer almalıdır. Aksi takdirde CPC maliyetleriniz çok yüksek rakamlara ulaşabilir.

Buna ek olarak, sponsored content objektifinin en önemli özelliklerinden birinin ise takipçi kazanımı olduğunu söyleyebiliriz. Bu objektifle reklam açılırken reklama otomatik olarak “Takip Et” butonu eklediği için reklama çok yüksek maliyetler ödemeden takipçi kazanabilirsiniz.

Reklam kreatifinin uygun olduğu koşullarda follower kampanyası yerine direkt olarak bu objektifi kullanabilirsiniz. Bu noktada reklam kreatifinin bir tanıtım videosu olmasını önerebiliriz.

Sponsored Content Objektifinin Önemini Unutmayın

Lead Reklamlarında Yüksek Maliyetlere Hazır Olun

Linkedin’de lead reklamları yayınlamak için hedef kitle ve form kalitesi arasında iyi bir denge olması gerekir.

Linkedin lead reklamlarında daha büyük envanterli hedef kitleler daha düşük maliyetli reklam sonuçları getirir. Fakat konu form kalitesine geldiğinde hüsrana uğrayabilirsiniz. Hem dolar cinsinden ücret ödeyip hem de gelen formların kalitesiz olması, KPI hedefine ulaşma anlamında sorun yaratabilir.

Burada yapılması gereken, gelen formları analiz edip hedef kitlenizi doğru optimize etmek olacaktır.

No More “See More”

Linkedin reklamlarında yazılar maksimum 600 karakterden oluşmalıdır. Fakat bu mecrada bu karakterlerin hepsini kullanmak zorunda olmadığınızın da altını çizelim. Özel konseptte bir kreatif fikir sunmuyor iseniz ve hedef kitleniz net ise reklam metninin “See More” kısmına düşmemesine dikkat etmelisiniz.

Linkedin reklamları ağırlıklı olarak B2B kullanıcılara seslendiği için verdiğiniz mesajı 130 ila 150 karakterde anlatabilmek reklamın kalitesinde belirleyici olacaktır. Tanıtım metninin yanı sıra başlık da olabildiğince açık ve kısa tutulmalıdır.

Oracle

Öte yandan Linkedin reklamlarını kullanan rakiplerinizin arasından vurucu metinlerle sıyrılabilmek büyük önem taşıyor. Bu platforma ayıracak çok vakti olmayan hedef kitlenizin süslü sloganlardan ziyade net cümlelere ihtiyacı var.

Call To Action (CTA) Kullanımına Özen Gösterin

CTR oranlarını arttırmak ve CPC maliyetlerini düşürmek istiyorsanız reklamların en kritik noktasından biri olan CTA mesajınıza bu mecrada da dikkat etmelisiniz.

Linkedin reklamlarında “Learn More” her zaman en çok tercih edilen CTA aksiyonu olmuştur. Eğer form reklamı oluşturmuyorsanız her zaman “Learn More” seçeneğini kullanmanızı öneririz.

Çünkü Linkedin hedef kitlelerini “Download” “Sign Up”, “Register” gibi eylemlere sevk etmek diğer mecralara göre çok daha zordur.

Yazımızda LinkedIn reklamlarınızı geliştirmenize yardımcı olacak ve markanızı başarıya ulaştıracak önerilere yer verdik. Elbette bu doğrultuda, alanında uzman bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmak markanızı bir adım ileriye taşıyarak rakipleriniz arasında fark yaratmanıza yardımcı olacaktır. Flatart'ın dijital reklam hizmetleri hakkında bilgi almak için vakit kaybetmeden iletişime geçebilirsiniz.

YAZARŞerife Aytekin