İlk kez Aralık ayında görülen ve 11 Mart itibariyle de ülkemiz gündemine oturan Covid-19 Pandemi, rutin günlerimizi bir anda çevrimiçi bir dünyaya çevirdi.
Birçok ülkede alınan karantina tedbirleri ile gerek firmalar gerek eğitim kurumlarının online iletişime yöneldiği bugünlerde, en çok konuşulan uygulama Zoom oldu ve 2020 yılı başından Mart ortasına kadar günlük aktif kullanıcı sayısında %67 artış gözlemlendi. Aktif olarak evde çalışan ve eğitim görenler dışında bir de dijital pazarlamacılar için altın değerinde olan bir sosyal medya patlamasına şahit olduk bu dönemde. Hangimiz akışları yenilemedik, çılgınlar gibi… 🙂
Ağırlıklı olarak dijitalde mesajlaşma kanallarının kullanımının büyük hit kazandığı bu günlerde, geçtiğimiz aya kıyasla WhatsApp %51 aktif kullanıcı artışını raporlarken, Facebook ve Instagram için %40+ kullanıcı artışı raporlandı. Peki bu kadar kullanıcı çevrimiçiyken, sessiz kalmak niye demeden geçemiyorum.
Özellikle sürecin öngörülebilir olmayışı ve sektörel zararlarını göz önünde bulundurarak, markalar ikiye ayrıldı: destek paylaşımları ve eğlenceli içerikleriyle online kullanıcının yanında olanlar, ticari kaygıları ile sessiz kalmayı tercih edenler.
Markalardan İlham Veren İşler:
-
Koç Holding #iyileşeceğiz
-
Getir ve İstanbul Valiliği İhtiyaç Sahiplerinin Yanında!
-
Anadolu Efes, #evdekal çağrısını canlı yayın konserleriyle destekledi, çok da güzel yaptı!
-
Burger King, büyük sırrını paylaştı!
-
Vodafone’un Telefonlarınıza Sızan Mesajı Çok Net: #HayatEveSığar
-
Doğadan: “Bir İyilik Yap Kendine”
-
LC Waikiki’den “home office” çalışma sistemine alternatif kombin: #altıevüstüiş
-
Ford Otosan’dan, 150 derecelik açıya sahip, yüzü tam koruyan maskenin seri üretimi haberi geldi!
Markanız için Koronavirüs Sürecinde Düşük Bütçeli Dijital Aksiyonlar Desem?
Instagram’ın canlı yayın platformu ikili hesaplar ile alıp başını gitmişken, eğlenceli bir mesaj ile canlı yayında oyunlar veya söyleşiler düzenleyerek markanızın aktifliğini trendlere uygun olarak sürdürebilirsiniz.
Blog içeriklerinizi yeniden parlatmaya ne dersiniz?
Bol bol vakti olan kullanıcılara, blog içeriklerinizle karşılayın! Hem web sitenize trafik kazandırın hem de elinizde bulunan blog içeriklerini ön plana çıkarın, biraz reklam desteği hiç fena olmaz 😉
Özellikle dijital mesajlaşma kanallarının aktif kullanıcı kazandığı bugünlerde, hızlı iletişim kurmanıza olanak sağlayan WhatsApp Business üzerinden bir iletişim kanalı oluşturun ve kulanıcılarınızdan aldığınız soruları hızlı cevaplarla entegre edin. Ve Facebook Messenger reklamlarına bir şans tanıyın.
Ahrefs gibi SEO platformlarından sektörünüze dair aramaları analiz edin, markanızla ilgilenebilecek kullanıcıları merak ettikleri soruları cevaplayan güncel içeriklerle karşılayın! Ve hatta yeni içeriklerinizi influencerlara yazdırmaya ne dersiniz?
Dijital pazarlamanın en efektif ve ekonomik kanallarından olan email marketing, bu dönemde mevcut kullanıcılarınızın markanızla kurduğu bağı güçlendirmek için de doğru bir tercih olacaktır 😉
Not: Eğer mümkünse lütfen evinizde ve güvende kalın 🙂 #evdekal