Genel

Google Faydalı İçerik Güncellemesi Nedir?

Ağustos ayının sonlarında duyurulan Google Helpful Content Update, Türkçe ismi ile Faydalı İçerik Güncellemesi, 2011 yılının Mayıs ayında yayınlanan Panda Algoritma’dan itibaren gelen en [...]

Tugay Demir

Google Faydalı İçerik Güncellemesi (Helpful Content Update) Nedir?

Ağustos ayının sonlarında duyurulan Google Helpful Content Update, Türkçe ismi ile Faydalı İçerik Güncellemesi, 2011 yılının Mayıs ayında yayınlanan Panda Algoritma’dan itibaren gelen en büyük güncelleme paketi. SERP sıralamalarını etkileyecek bir algoritma güncellemesi olan faydalı içerik güncellemesi ile birlikte Google insanlara faydası olmayan, yalnızca arama sonuçlarında ön sıralarda listelenmek için hazırlanan içeriklerin görünürlüğünü azaltmayı hedefliyor.

Arama sonuçlarında yukarı çıkmayı hedef alarak yazılan içerikler yerine, kullanıcılara aranan konu hakkında doğru bilgiler anlatıp, fayda sağlayacak olan yazıların ön plana çıkmasını amaçlayan güncelleme, faydasız içeriklerin ayıklanarak performanslarının düşmesini sağlıyor. İlk olarak İngilizce içerikler için uygulanmaya başlanılan faydalı içerik güncellemesi, zaman içerisinde tüm dillere uyumlu hale getirilecek.

Güncelleme ile birlikte yayınlanan içeriğin algoritma tarafından incelendikten sonra faydasız kabul edilmesi, içeriğin görünürlüğünü etkileyerek tüm sitenin verimliliğine zarar verebiliyor. Gelin kullanıcılara memnun edici bir deneyim sunmayı hedefleyen güncelleme ile birlikte dikkat edilmesi gereken noktalar neler inceleyelim.

Faydalı İçerik Güncellemesi İçerik Üreticilerini Nasıl Etkileyecek?

İçerik üretmek

Faydalı içerik güncellemesinin getirdiği en önemli yenilik, kullanıcıların yaşayacağı deneyimi iyileştirme üzerine olmasıdır. Bundan dolayı içerik üreticilerin arama motoruna öncelik verme yaklaşımıyla hazırladığı içerikler ön sıralarda çıkmayarak, doğru ve faydalı bilgiye ulaşım daha kolay hale gelecektir. Bu durum Google’ın sorgu sayfalarını doğru bilgiye erişilen bir alan olarak yaklaştığının en büyük göstergelerindendir.

Arama motoru algoritması, güncelleme ile birlikte faydalı içeriklerden negatif sinyal almaya başlayacak ve bu içeriklerin SERP’de görüntülenmemesini sağlayacaktır. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birisi Google’ın sitede yayınlanan içeriklerin konusunun birbiri ile uyumlu olmasını istediğidir. Örneğin %80’i bilim içeriklerinden oluşan bir sitede içeriklerin %20’si spor ya dekorasyon gibi bambaşka bir konuya sahipse bu durum, sitenin algoritma tarafından faydasız olarak işaretlenmesine sebep olacaktır.

Güncellemenin duyurulmasından sonra çoğu içerik üretici, yayınlanan içeriklerde nelere dikkat edilmesi gerektiğini merak etmeye başlamıştır. Gelin, faydalı içerik güncellemesi ile birlikte dikkat edilmesi gereken noktaların neler olduğunu inceleyelim.

1.İçeriğinizin Şeffaf Olmasına Özen Gösterin

İçerik üretmek

Gelen güncellemenin bize söylediği en önemli nokta, sorgu sayfasında listelenen içeriklerin başlıklarının, içerikteki konu ile uyumlu olması gerektiğidir. Kullanıcıları tıklama tuzaklarına düşürmemek için, içeriğinizin başlığında, yazının içerdiği olduğu bilgilerin iyi bir özeti olmalıdır.

Eğer başlığınız “Kış Ayları İçin En İyi 10 Çorba” ise yazınızda alakasız içeriklerin, sorgu sayfasında yukarıda yer almak için kullanılan anahtar kelimelerin yani kullanıcıların sitenizi ziyaretinden sonra memnuniyetsiz kalmalarını sağlayacak her unsurdan kaçının.

2.Kitlenizi Doğru Anlayın

İçerik üretmek

Çoğu içerik üreticisi, kullanıcı kitlesini doğru anlamanın ne anlama geldiğini bilse de birçokları için kafa karıştırıcı bir anlam teşkil edebilir. Bu noktada web sitenizde yer alan tüm içeriklerin, sitenizin tamamı ile uyum halinde olmasını sağlayın. Sizi ziyaret eden kullanıcıların hangi sorgu ile sitenize geldiğini doğru şekilde kavrayın ve içeriklerinizi bu yönde geliştirin.

Örneğin, kullanıcılar “mobilya nedir” sorgusu ile web sitenizi ziyaret ediyorsa onlara mobilya satmaya çalışmak, faydalı içerik güncellemesi ile birlikte pek fazla işe yaramaz. Bu noktada üreteceğiniz içerikler salt olarak kullanıcıların aramasına uygun, onların sitenizde memnun kalarak vakit geçirmesini sağlayan kurguya sahip olmalıdır.

Bu yüzden bu güncelleme ile birlikte Google, hem eski hem de yeni sitelerin yalnızca SERP sıralamasına odaklanmak yerine, hedef kitlelerini analiz etmelerini ve faydalı içerikler üretmesini amaçlıyor.

3.İçeriğinizi Sınırlara Sokmayın

İçerik üretmek

Üreteceğiniz içeriklerde belirli bir kelime sayısına ulaşmak için daha az çaba göstermelisiniz. Güncelleme ile birlikte daha yüksek gösterime sahip olan içerikler kelime sayısından çok, içeriğin o konuda doyurucu bilgiye sahip olduğuna göre listeleniyor. Bu sayede aranılan konu ile alakalı gerçek uzmanlığınızı kitlenize gösterebilir, algoritmanın web sitenizi faydalı içerik kısmına sokmasını sağlayabilirsiniz.

Evet, bir içeriğin görüntülenmesinde yazının sahip olduğu kelime sayısı önemli fakat okuyucuların tatmin olmadığı bir içeriğe sahipseniz algoritmaya negatif sinyal yollanmasının önüne geçemezsiniz.

Bu yüzden güncellemenin gelmesinden sonra arama trafiğiniz, bu noktalara halihazırda dikkat ediyorsanız, azalmayacak aksine yüksek oranda artacaktır. İçeriklerinizin kalitesini artırmaya yönelik hamleler yapın ve sahip olduğunuz kullanıcıların dışında yeni kullanıcılara da güncelleme sayesinde rahatlıkla ulaşın!

4.Arama Motoruna Odaklara İçerik Üretmeyin

İçerik üretmek

Faydalı içerik güncellemesinin yarattığı en büyük yanılgılardan birisi SEO kavramını devre dışı bırakacağıdır. Google bu noktada tam tersi şekilde, doğru hazırlanan SEO stratejilerinin, faydasız içeriklerle birlikte neredeyse çöplüğe dönüşen arama sayfalarında öne çıkmasını hedefliyor. Araştırmalar sonucunda ortaya çıkan, kullanıcıların memnun kalmadığı içeriklerin öncelikli olarak arama motoru trafiği için oluşturulan içerikler olduğu gerçeği ile faydalı içerik güncellemesi ile birlikte ortadan kaldırılacaktır.

Listelediğimiz diğer unsurlar ile beraber kullanıcı deneyimini öne çıkaran bir içerik düzeni inşa edildiğinde site trafiğiniz olması gerektiği şekilde artacaktır. Peki arama motoru odaklı bir yaklaşımdan nasıl kaçınmanın yolları nelerdir?

  • İçeriğin amacı öncelikli olarak kullanıcılar için değil, arama motorlarından gelen kullanıcıları çekmek mi?
  • Arama sonuçlarında iyi performans göstereceğini umarak farklı konularda çok fazla içerik üretiyor musunuz?
  • Pek çok konuda içerik üretmek için kapsamlı otomasyon kullanıyor musunuz? Esas olarak, fazla değer katmadan başkalarının söylediklerini özetliyor musunuz?
  • Konuları normalde mevcut kitleniz için yazacağınız şeyler olduğundan değil, yalnızca trend oldukları için mi yazıyorsunuz?
  • İçeriğinizi okuyan kullanıcılar, diğer kaynaklardan daha iyi bilgi bulmak için tekrar arama yapmaları gerektiğini düşünüyor mu?
  • Google'ın tercih ettiği bir kelime sayısı olduğunu duyduğunuz veya okuduğunuz için yazılarınızı bu kelime sayısına göre mi yazıyorsunuz?
  • Belirli bir konu hakkında bilgi sahibi olmadan yalnızca arama trafiği elde etmek amacıyla mı o konu hakkında bilgi sağlamaya karar verdiğiniz?
  • İçeriğiniz, yanıtı olmayan bir soruyla ilgili yanıta sahip olduğunu mu iddia ediyor?

Google’ın kendi blogunda paylaştığı bu soruların çoğunluğuna yanıtınız evet ise içerik planınızı değiştirmenin vakti geldi. Kaliteli ve faydalı bir içerik hazırlayarak yakında tüm dillere uyarlanacak olan faydalı içerik güncellemesi ile birlikte sitenizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Bu içeriklerimizde ilginizi çekebilir:

YAZARTugay Demir