Genel

Off-Page SEO Hakkında Bilmeniz Gereken Temel Şeyler

Akıllı içerik yazarları ve dijital pazarlama uzmanları olarak SEO yapmaya başlarken ilk adımımız on-page SEO, yani sayfa içi SEO’su olur. Ancak burada bitirmemeliyiz. Çünkü Google’ın önem verdiği belirleyiciler genellikle websitesinden bağımsız olan çalışmalardır. Off-page SEO, tam da bu noktada iş planımıza girmektedir. Başkalarının sitemiz hakkında düşündüğü olumlu şeyleri Google’a göstererek arama motorlarında sıralamamızı yükseltme çabamızı [...]

Tuğçe Gör

Akıllı içerik yazarları ve dijital pazarlama uzmanları olarak SEO yapmaya başlarken ilk adımımız on-page SEO, yani sayfa içi SEO’su olur. Ancak burada bitirmemeliyiz. Çünkü Google’ın önem verdiği belirleyiciler genellikle websitesinden bağımsız olan çalışmalardır.

Off-page SEO, tam da bu noktada iş planımıza girmektedir. Başkalarının sitemiz hakkında düşündüğü olumlu şeyleri Google’a göstererek arama motorlarında sıralamamızı yükseltme çabamızı kastediyoruz.

Bu yazımızda sırasıyla Off-Page SEO’nun ne olduğundan, bizim için neden önemli olduğundan ve hangi mecralar üzerinden yapılabileceğinden bahsedeceğiz.

Hazırsanız başlayalım.

Off-Page SEO Nedir?

Off-Page SEO Nedir

Off-site SEO veya bilinen diğer adıyla off-page SEO, arama motoru sayfalarındaki sıralamanızı yükseltmek için kendi websiteniz dışında gerçekleştirdiğiniz işlemleri ifade eder.

Off-page SEO’yu, başka websitelerinin sizin sitenize referans olması gibi değerlendirebilirsiniz. Örneğin, sitenizdeki bir yemek tarifi için edindiğiniz bağlantıların sayısı arttıkça, arama motorları tarifinizin faydalı olduğunu düşünür ve kullanıcı deneyimi açısından değerlendirerek sizi öne çıkarır.

İnsan davranışlarına dayanan off-site SEO, arama motorları tarafından bir white-hat SEO metodu olarak kabul edilir.

Off-Page SEO Neden Önemlidir?

Arama motorlarındaki algoritma ve sıralama faktörleri değişirken, sayfa dışı SEO operasyonlarının etkili olması, size link çıkışı yapan diğer websitelerinin alaka düzeyi, güvenirliliği ve otoritesi, sitenizin sıralamasında çok önemli bir rol oynar.

Google’ın içerikleri sıralarken kullandığı algoritma tam olarak bilinmese de, Arama Motoru Sıralama Faktörleri çalışmalarından edinilen verilere göre, site dışı SEO, SERP sıralamanızı neredeyse %50 etkiler.

İngilizce’de backlink, Türkçe’de geri bağlantı edinimi off-page SEO ile hızlı ve güvenilir bir şekilde başarılabilir. Arama motorları, backlink kalitesi ve sayısı yüksek olan içerikleri, daha az backlink edinmiş sitelere göre daha iyi bir sıralamaya alır.

Elde edilen bağlantıların kalitesi aşağıdaki sorular cevaplanarak ölçülür;

  • Link veren sitenin aldığı trafik yüksek mi?
  • Bağlantı veren sitenin konusu bağlantı verilen siteyle ilgili mi?
  • Bağlantı “taze” mi?
  • Siteden link çıkışı yapılırken kullanılan “anchor metin,” bağlantı verilen sitenin anahtar kelimelerinden biri mi?
  • Bağlantı veren sitenin domain değeri 75’in üzerinde mi?
  • Link veren sitenin dışarıya giden toplam bağlantı sayısı düşük mü?

Tüm bu sorulara verilen cevap “Evet” ise, Off-Page SEO’da doğru bir şekilde ilerlediğinizi söyleyebiliriz.

Off-Page SEO Nasıl Yapılır?

Off-Page SEO Nasıl Yapılır

Diyelim ki yeni açılmış bir websiteniz var. Haliyle, ne kadar yoğun içerikli bir websiteniz olursa olsun, başka websiteleri tarafından fark edilmediğiniz sürece Google arama sonuçlarında yükselmeniz de bir o kadar zor olacaktır.

White-hat SEO adını verdiğimiz organik yollardan SEO yönetiminin bir numarası “Off-Page SEO”dur. Aşağıdaki yöntemleri düzenli olarak takip etmeniz halinde, organik olarak sıralamanızın yükseldiğini fark edeceksiniz.

1.Guest Posting

Bağlantı kalitesinin yüksek olacağına inandığınız websitelerinin sahipleriyle mail yoluyla iletişime geçip misafir olarak o websitesi için içerik üretebilirsiniz. Bu içerikten kendi websitenize linkleme yapmalısınız. Böylece hem kendi websitenize bir backlink edinmiş hem de misafir olduğunuz websitesine içerik üretmiş olursunuz.

2. Medium

Yazdığınız içerikleri paylaşmak adına Medium‘da kendinize bir profil oluşturun. Güncel olarak yazdığınız tüm içeriklerin paylaşımını yapın, websitenize link çıkışı yapmayı unutmayın.

3. LinkedIn Pulse

LinkedIn hesabınız üzerinden içeriklerinizi LinkedIn Pulse’ta paylaşın, websitenize link çıkışı yapmayı unutmayın.

4. Pinterest

İçeriklerinizde kullandığınız özgün görselleri markanızın Pinterest hesabında paylaşın, kaynak URL olarak ilgili içeriğe link çıkışı yapın.

5. Twitter

İçeriğinizin en dikkat çekici olduğuna inandığınız kısımlarını tweet olarak Twitter hesabınızda paylaşın, paylaşımınıza ilgili linkin URL’sini eklemeyi unutmayın.

6. Facebook

Facebook marka hesabınızdan off-page SEO’sunu yapmayı hedeflediğiniz içeriğin linkini paylaşarak bir gönderi oluşturun. Facebook’ta hashtag (#) kullanımı içeriklerin daha çok etkileşim almasına yardımcı olur.

Bu yazımızda Off-Page SEO hakkında bilmeniz gereken temel şeylerden özet şeklinde bahsetmeye çalıştık. Umarım, arama motoru optimizasyonu operasyonlarınızda sizlere faydalı olabilecek yeni bilgiler öğrenmişsinizdir.

Görüşmek üzere!

YAZARTuğçe Gör