Genel

Influencer Pazarlamanın Olağanüstü Yükselişi!

2016'dan bu yana yalnızca Google'da 'Influencer pazarlama' ifadesi için yapılan aramalarda %465'lik bir artış oldu. Açıkça görülüyor ki daha fazla insan kendisini Influencer pazarlama konusunda eğitmek ve bu alanda [...]

Selin Meracı

2016'dan bu yana yalnızca Google'da "Influencer pazarlama" ifadesi için yapılan aramalarda %465'lik bir artış oldu. Açıkça görülüyor ki daha fazla insan kendisini Influencer pazarlama konusunda eğitmek ve bu alanda uzman ajanslar ile bağlantıya geçmek istiyor. Peki Influencer pazarlama nedir? Neden popüler bir hale geldi?

Influencer Nedir?

Dilerseniz ilk olarak Influencer’ın ne anlama geldiğinden bahsedelim. Aslında Influencer’ın birden çok tanımı vardır. Öte yandan ortak fikir birliği ile Influencer kavramı; sosyal medya, blog ve diğer topluluklar aracılığıyla sadık bir izleyici kitlesi oluşturan ve içerik oluşturma yoluyla izleyicilerini etkileme yeteneğine sahip kişi anlamına gelmektedir.

Bu noktada markalar, Influencer olarak adlandırdığımız gerçek insanları kullanarak ve gerçek zamanlı olarak ürünlerini tanıtabilmektedir. Dolayısıyla Influencer pazarlama, hedef kitleye ulaşmanın ve benzer düşünen bireyler arasında marka bilinirliği oluşturmanın harika bir yolu olarak karşımıza çıkar.

Influencer Pazarlama Nedir?

Influencer Marketing ya da bir diğer adı ile Influencer pazarlama, dijital pazarlama alanında en hızlı büyüyen kanaldır. Markayı, yeni kitlelere ve potansiyel müşterilere sunmanın yanı sıra mevcut müşteriler için de marka bilinirliğini arttırır.

Kısacası Influencer pazarlama, ürünlerinden veya hizmetlerinden birini pazarlamak için Influencer ile iş birliği yapan bir markayı içerir. Bunun bir parçası olarak Influencer’lar içeriklerini hedef kitlelerine sunarak marka bilinirliğine katkıda bulunur. Ayrıca kitleleri, müşteriye dönüştürmeye yardımcı olur.

Influencer Pazarlama

Influencer Pazarlama Neleri İçerir?

Influencer kime denir, Influencer pazarlama nedir artık biliyorsunuz. Ek olarak Influencer pazarlamanın nelerdi içerdiğinden de bahsetmek gerekir. Bu doğrultuda Influencer pazarlama;

  • Influencer’ların sosyal medyada yaptığı ürün incelemelerini,
  • yaratıcı içeriklere ürün yerleştirmelerinin yapılmasını,
  • marka kampanyalarının ve yeni ürün lansmanlarının paylaşımlarını,
  • Influencer’ın hedef kitlesinin daha çok ürün alabilmesi için benzersiz bir kupon kodunun paylaşılmasını,
  • ortak markalı bir ürün veya kampanya oluşturmak için Influencer ile iş birliği yapılmasını,
  • Influencer’ın veya markanızın katılacağı etkinliklerin tanıtımının yapılmasını,
  • etkinliklere ürünler bağışlayarak Influencer’ların amaca uygun içeriklerle etkinliği desteklemesini,
  • marka için videolar, blog gönderileri ve sosyal medya reklamları gibi içerikler oluşturmak için Influencer’ların kullanılmasını içermektedir.

Influencer Pazarlama Neden Önemlidir?

Çoğu kanaat önderi, izleyicilerini sosyal platformlardan topladığı için Influencer pazarlamanın sosyal medya pazarlamasıyla yakından ilgili olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla bu kanal, muazzam bir kitleye erişebilmenizi sağlar.

Ayrıca Influencer pazarlama, geleneksel reklamcılık yolu ile ulaşamayacağınız insanlara da kolaylıkla ulaşabilmenizi sağlar. Bunun temel nedeni ise tüketicilerin üçte ikisinin reklam engelleyici kullanmasından kaynaklanır.

Diğer yandan reklam engelleyici kullandığı için ulaşamadığınız kişilerin gönüllü olarak Influencer’lardan tavsiye alması, Influencer pazarlamanın önemini açıkça ortaya koymaktadır.

Influencer Pazarlama Kullanımın En başarılı Örnekleri Nelerdir?

Diğer tüm pazarlama stratejileri gibi, Influencer pazarlama da sıra dışı taktikler gerektirir. Bu kapsamda birbirinden yaratıcı olan ve izleyicileri kazanan markalardan bazı örnekleri inceleyelim.

1. Daniel Wellington

Daniel Wellington

İsveçli saat markası Daniel Wellington, Influencer pazarlama konusunda en ünlülerden bir tanesi olabilir. Sadece bir Influencer ile değil yüzlerce Influencer ile çalışmayı tercih eden şirket, Influencer’lara paylaşımlarında kullanmaları için isme özel %15 indirim kodları verdi. Bu şekilde Influencer ve takipçisi için kişiselleştirilmiş bir indirim yaptı.

Şimdi, #danielwellington hashtag'ine baktığımızda 2,3 milyon Instagram gönderisini ve binlerce YouTube videosunu içerdiğini görebiliriz. Daniel Wellington, bu kampanya sayesinde 150,000 dolarlık şirket değerini, 5 yıldan kısa bir sürede 200 milyon dolara yükseltti.

Aşağıdaki örnekte, Instagram fenomeni Heather Poppie’nin Daniel Wellington saatini taktığı fotoğrafını görebilirsiniz. Bu sayede markadan yapılan bir satın alma işlemine karşılık %15 indirim kodu kazanılmış oluyor.

2. Nike

Nike, Influencer pazarlama kampanyasıyla bilinen yoldan çıkmaya karar verdi. Marka, Air VaporMax koleksiyonunu "What's Inside?" adlı milyonlarca abonesi olan YouTube'daki kanalı ile tanıttı. Birlikte, Nike ve "İçerde Ne Var?" bir dizi sponsorlu video oluşturdu. Bu parlak karar, blog yazarının Nike markalı ayakkabıları sergilemesine ve izleyicileri eğlendirirken ayakkabıların faydalarını kanıtlamasına olanak sağladı.

3. Türk Hava Yolları

Türk Hava Yolları, Influencer pazarlama kampanyasına istemeden başladı. Şirket, insani kriz sırasında Somali'ye uçan tek şirket oldu. Snapchat fenomeni Jerome Jarre ise bunu fark ederek #TurkishAirlinesHelpSomalia hashtag'i ile ülke için para toplamak adına bir kampanya başlattı.

Yalnızca birkaç gün içinde girişim, ünlülerden büyük ilgi gördü ve destek aldı. Sonuç olarak kampanya sadece 24 saat içinde bir milyon dolar toplamış oldu.

Türk Hava Yolları, Twitter'da trend olan hashtag'i görmeden önce hiçbir şey bilmediklerini itiraf etti. Ancak şirket, içerisinde içme suyu ve yiyecek olan 10 adet uçağı Somali’ye gönderdi ve sonraki altı ay içinde ülkeye yardım etmeyi kabul etti. Bu hamle, Türk Hava Yolları'nın marka bilinirliğini ve itibarını artırdı.

4. BECCA Cosmetics

BECCA Cosmetics, sosyal medya yıldızlarıyla iş birliği yaparak Influencer pazarlamasını oluşturdu. 2,3 milyon takipçisi olan Barbie Ferreira ile güçlerini birleştirdi. Marka ve Influencer birlikte kozmetik koleksiyonu üretti. Bu iş birliği sonucunda her iki taraf da ürünü tekrar tekrar çapraz tanıttı.

Aşağıdaki örnekte, BECCA Cosmetics’in ürünü hesabında sergilediğini ve Barbie’nin ise palet ile yapılan makyajı profilinde paylaştığını görebilirsiniz.

BECCA Cosmetics

5. Mercedes Benz

Mercedes Benz, Influencer olmak için insan olmanıza gerek yok dedirten bir çalışmaya imza attı. 2 milyondan fazla takipçiye sahip olan Loki isimli sevimli köpek, Mercedes Benz’in Influencer yüzü olarak kullanıldı. Loki ve sahibi Kelly Lund, karla kaplı Colorado dağlarından geçmeyi içeren #MCPhotoPass kampanyasını oluşturmak için iş birliği yaptı.

Video, fotoğraf ve VR'nin bir karışımı olan kampanyada Mercedes; izleyicilerin Loki ile birlikte karlı arazide koşmayı deneyimleyebilmesi için aracın dışına bakan 3D kameralar yerleştirdi. Kelly Lund, Loki ile tanıtımı yapılacak Mercedes’i kullandı. Mercedes, ayrıca ek kapsama alanı sağlamak için önde gelen Instagram fotoğrafçılarını da davet etti.

Influencer pazarlama kullanımın en başarılı örneklerinden biri olan bu iş birliğinde kampanyanın Instagram hesabı, 173 milyon gösterim ve 2,3 milyon beğeni kazandı.

YAZARSelin Meracı